رویدادها و گزارش های ویژه

امروز سه شنبه 5 فروردین ماه 99 در معدن نیوز؛

قیمت روز مواد معدنی و فلزی مهم را بخوانید/ تحلیلی بر روند قیمت ها در روزی که گذشت/ تداوم روند نزولی قیمت ها در بازارهای جهانی/ سایه سنگین گسترش شیوع کرونا بر بازارهای کامودیتی

قیمت روز مواد معدنی و فلزی مهم را بخوانید/ تحلیلی بر روند قیمت ها در روزی که گذشت/ تداوم روند نزولی قیمت ها در بازارهای جهانی/ سایه سنگین گسترش شیوع کرونا بر بازارهای کامودیتی
پایگاه خبری معدن نیوز - روز گذشته بازار کامودیتی ها همچنان شاهد نزول قیمت ها بود و در برخی اقلام حتی به بیش از ۱۱ درصد هم رسیده بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، روز گذشته بازار کامودیتی ها همچنان شاهد نزول قیمت ها بود و در برخی اقلام حتی به بیش از 11 درصد هم رسیده بود.

بهای هر تن آلومینا در روز گذشته با 8.35 درصد افت 272 دلار شده بود و این افت در آلومینیوم معاملاتی در بورس فلزات لندن و شانگهای به ترتیب به 6.37 درصد و 8.38 درصد می رسید. آلومینیوم در بورس فلزات لندن 1536 دلار و در شانگهای 1617 دلار داد و ستد شده است.

مس نیز در بورس فلزات لندن با افت 11.39 درصدی به 4617 دلار رسیده است.

در بازار فولاد، قراضه وارداتی به ترکیه با 8.76 درصد کاهش 247.9 دلار شده و ورق گرم فوب چین و دریای سیاه در محدوده 435 دلار تا 445 دلار داد و ستد می گردد.

 میلگرد نیز که تا پایان هفته قبل تلاش کرده بود روند صعودی خود را حفظ کند روز گذشته نزولی شد و هر تن آن در بازار چین 446 دلار و در ترکیه 420 تا 425 دلار معامله شد. میلگرد منطقه CIS اما بدون تغییر 410 دلار معامله می گردد.

 سنگ آهن 62 درصد هم با افت چشمگیر 10.79 درصدی 81دلار و 7 سنت شده است.

 به نظر می رسد با تداوم شیوع ویروس کرونا در جهان و درگیر شدن کشورهای بیشتری با این ویروس، روند نزولی قیمت ها به جهت نبود تقاضا تداوم داشته باشد و حتی اقدام کشورها در تزریق منابع مالی از طریق بانک های مرکزی نیز نتوانسته جو روانی منفی را از بازار کم نماید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد