اخبار استان ها

فرماندار شهرستان اردکان؛

تعطیلی معدن چادرملو در اختیار مسوولان اردکان نیست

تعطیلی معدن چادرملو در اختیار مسوولان اردکان نیست
پایگاه خبری معدن نیوز-بهروز شهابی‌‌زاد گفت: تعطیلی معدن چادرملو در اختیار مسئولان شهرستان نیست و این اقدام نیاز به تصمیم استانی و حتی کشوری دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، بهروز شهابی‌‌زاد گفت: تعطیلی معدن چادرملو در اختیار مسئولان شهرستان نیست و این اقدام نیاز به تصمیم استانی و حتی کشوری دارد.

بهروز شهابی‌زاد فرماندار شهرستان اردکان در واکنش به فعالیت معدن چادرملو در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: تصمیم تعطیلی معدن چادرملو در حد شهرستان و در اختیار مسئولان شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه واحدهایی که در حد شهرستانی بودند و به ما اجازه دادند را تعطیل کرده‌ایم، اظهار داشت: تمام تصمیمات شهرستان و حتی مصوبات شورای تأمین، باید در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان مصوب شود و بعد قابلیت اجرایی دارد.

فرماندار اردکان افزود: با توجه به اینکه یک واحد تولیدی و مثلا یک کارخانه از درآمدی که دارد حقوق کارگرانش را پرداخت می‌کند لذا باید تولید داشته باشد تا بتواند حقوق پرداخت کند؛ اگر چادرملو تعطیل می‌شد چرخه فولاد منطقه و خیلی از استان‌ها تعطیل می‌شد و آن مواد اولیه به آن‌ها نمی‌رسید.

شهابی‌زاد خاطرنشان کرد: البته من این مسئله را بارها گفته‌ و منعکس کرده‌ام اما مصوب نشده است؛ این تصمیم باید در استان گرفته شود و اگر به ما ابلاغ شود ما اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: چون تعدادی از کارگران به شهرهایشان رفته‌اند، وقتی برگردند این نگرانی وجود دارد که بیماری منتقل شود؛ من حتی گفته بودم کارگران غیربومی نیایند و با همان وضع موجود کار کنند اما چون قبل از این تولید را به حداقل رسانده بودند الان مجبورند فعالیت‌شان را بیشتر کنند تا تولید متوقف نشود.

فرماندار اردکان تأکید کرد: مسئله اصلی چرخه تولید است و این‌ها هم مجموعه‌های تولیدی بزرگی هستند که چندین هزار نفر نیرو دارند و تعطیلی آن نیاز به تصمیم و اراده استان و حتی کشوری دارد.

شهابی‌زاد همچنین درباره تشکیل قرارگاه مشترک بین دو شهرستان میبد و اردکان جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت: معمولا ما تصمیماتی که به دو شهرستان مرتبط بود را با هم و به طور مشترک می‌گرفتیم.

وی با اشاره به مصوبه فعالیت شبانه اصناف شهرستان میبد عنوان کرد: این تصمیم را روز گذشته مسئولین شهرستان میبد در شورأی تامین خودشان گرفتند و ما نیز داریم این موضوع را بررسی می‌کنیم و شاید ما هم چنین تصمیمی را اتخاذ کنیم.

فرماندار اردکان تصریح کرد: واقعا هم لازم است اردکان و میبد با هم تصمیم بگیریم و قبلا هم هماهنگ بودیم؛ البته شاید آن‌ها به ذهن‌شان رسیده برای اینکه تردد را کم کنند این تصمیم را گرفته‌اند.

شهابی‌زاد با بیان اینکه نباید اجازه دهیم به مردم استرس وارد شود، اظهار داشت: در واقع هر تصمیمی ابعاد مختلفی دارد که باید به آن توجه شود مثلا الان در کشور هیچ‌گونه کمبود مواد غذایی وجود ندارد اما اگر این حس ایجاد شود که در زمینه مواد غذایی کمبود داریم مشکلات دیگری ایجاد خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد