فولاد و آهن

سقوط قیمت فولاد صادراتی ایران در هفته جاری/ کاهش ۱۲.۳ درصدی بهای بیلت و ۹.۱ درصدی اسلب ایران

سقوط قیمت فولاد صادراتی ایران در هفته جاری/ کاهش ۱۲.۳ درصدی بهای بیلت و ۹.۱ درصدی اسلب ایران
پایگاه خبری معدن نیوز - شاخص قیمت فولاد صادراتی ایران این هفته یک سقوط ۱۲.۳ درصد برایبیلت و ۹.۱ درصد را برای اسلب تجربه کرد که بیشترین کاهش قیمت از زمان انتشار ایندکس (شاخص) است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کامودیتی، شاخص قیمت فولاد صادراتی ایران این هفته یک سقوط 12.3 درصد برایبیلت و 9.1 درصد را برای اسلب تجربه کرد که بیشترین کاهش قیمت از زمان انتشار ایندکس است.

افت قیمت ها همراستا با کاهش 17 درصدی قیمت واردات قراضه ترکیه از آمریکا و افت 51 دلاری شاخص بیلت دریای سیاه (13 درصدی) اتفاق افتاد و قیمت ها هنوز کف مشخصی ندارد و انتظار کاهش بیشتر متصور است.

زنجیره فولاد ایران با احتساب آهن اسفنجی در سال 1398 اندکی کمتر از 4 میلیارد دلار (کمتر از 10 میلیون تن با قیمت متوسط 385 دلار) تخمین زده می شود و ادامه کاهش قیمت های جهانی فولاد می تواند درآمد ارزی کشور ناشی از فولاد را بین 500 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار کاهش دهد که با توجه به سقوط قیمت نفت می تواند مشکلاتی را ایجاد نماید!

بهترین راهکار، کاهش محدودیت های صادراتی از سوی صمت و افزایش صادرات با تکیه بر پتانسیل های موجود (ظرفیت خالی حدود 27 درصدی فولاد کشور) در جهت تحریک بازار و افزایش تناژ صادرات به منظور جبران افت قیمت جهانی است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد