اقتصاد و صنعت

تحلیلگر بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن؛

چین ورود همه اتباع خارجی را به این کشور ممنوع کرد

چین ورود همه اتباع خارجی را به این کشور ممنوع کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - تحلیلگر بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن از ممنوعیت ورود اتباع خارجی به این کشور خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، چین ورود همه اتباع خارجی را به این کشور ممنوع کرد و این موضوع حتی شامل دارندگان ویزا و اجازه اقامت هم می شود.

چین اعلام کرده که ورود تمام اتباع خارجی را به مرزهای این کشور ممنوع کرده تا از شیوع دوباره و بیشتر کروناویروس جلوگیری نماید.

وزارت خارجه چین اواخر عصر روز پنجشنبه اخطاریه ای صادر کرد و در آن اعلام نمود که موقتا ورود اتباع خارجی حتی کسانی که دارای روادید معتبر و اجازه اقامت در این کشور هستند را به حال تعلیق در خواهد آورد.

این ممنوعیت از نیمه شب امشب (شنبه صبح 28 مارس) اجرا خواهد شد. اجازه ورود افراد خارجی با دارا بودن هر نوع ویزایی یا اجازه اقامتی به استثنای افرادی که ویزای دیپلماتیک، خدماتی یا ویزای نوع C دارند، لغو شده است.

وزارت امور خارجه چین گفت: این تعلیق یک اقدام موقت بوده که چین با توجه به شرایط شیوع و شیوه سایر کشورها در مقابله با کروناویروس مجبور به اتخاذ آن شده است. همچنین این اقدامات با توجه به وضعیت و تحولات ایجاد شده بروز شده و متعاقبا اعلام می گردد.

پس از تحت کنترل در آمدن شیوع کروناویروس در داخل چین، توجه چین در ماه آپریل تغییر یافته تا از ورود موج دوم اپیدمی به این کشور از طریق ورود اتباع خارجی عمدتا از طریق راه های هوایی و فرودگاه ها جلوگیری نماید.

تاکنون 541 مورد ابتلا به کروناویروس وارداتی در چین گزارش شده و بدین ترتیب این هفته چین هر روز شاهد ده ها مورد جدید از این بیماری بوده است.

با این حال، شایان ذکر است که اکثر قریب به اتفاق این موارد اتباع خارجی را شامل نمی شوند. 90 درصد بیماران کرونایی وارداتی به چین دارای گذرنامه چینی هستند درحالی که 40 درصد آنها دانشجویان چینی شاغل به تحصیل در خارج از این کشور می باشند.

درحالی که چین شهروندان خود را از بازگشت منع نکرده و ورود آنها را ممنوع نکرده است که شاهد کاهش چشمگیر تعداد پروازها هستیم و گزینه های پروازی کمی را در اختیار آنها قرار می دهد و خطوط هوایی خارجی را فقط با یک پرواز در هفته به چین محدود خواهد کرد که این موضوع از روز یکشنبه 29 مارس آغاز می شود. 

همچنین لازم به ذکر است که این اقدام چین درحالی صورت می گیرد که این کشور در شروع شیوع ویروس کرونا اقدام سایر کشورها در محدود کردن ورود مسافران چینی به این کشورها را اقدامی نامناسب خوانده و آنرا مورد انتقاد قرار داده و شکایت هایی را به سازمان بهداشت جهانی WHO مطرح کرده بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد