فولاد و آهن

معدن نیوز گزارش می دهد؛

رشد ۵۱ درصدی درآمد ذوب آهن در سال ۹۸ از محل فروش محصولات/ درآمد ۱۰۸ هزار میلیارد ریالی ذوب در سالی که گذشت

رشد ۵۱ درصدی درآمد ذوب آهن در سال ۹۸ از محل فروش محصولات/ درآمد ۱۰۸ هزار میلیارد ریالی ذوب در سالی که گذشت
پایگاه خبری معدن نیوز - ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب و با سرمایه ثبت شده ۶۱ هزار و ۵۰۳ میلیارد و ۵۳۹ میلیون ریال در سال مالی ۹۸ مبلغ ۱۰۸ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال درآمد از محل فروش محصولات خود شد که ۱۱ هزار و ۳۷۳ میلیارد ریال آن مربوط به اسفند ماه می باشد و درمجموع این رشد ناشی از بهبود نرخ‌ها در کنار رشد مقداری فروش بود. بیشتر این درآمد از محل فروش شمش، تیرآهن و میلگرد است.
  بزرگنمايي:

 

به گزارش معدن نیوز، ذوب آهن اصفهان با نماد ذوب و با سرمایه ثبت شده 61 هزار و 503 میلیارد و 539 میلیون ریال در سال مالی 98 مبلغ 108 هزار و 599 میلیارد ریال درآمد از محل فروش محصولات خود شد که 11 هزار و 373 میلیارد ریال آن مربوط به اسفند ماه می باشد و درمجموع این رشد ناشی از بهبود نرخ‌ها در کنار رشد مقداری فروش بود. بیشتر این درآمد از محل فروش شمش، تیرآهن و میلگرد است.

درآمد شرکت در سال گذشته رشد 50.82 درصدی نسبت به سال 97 داشت.

فروش ذوب نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل 4.27 درصد افزایش داشته و از بهمن ماه نیز 2.44 درصد بیشتر بوده است.

بررسی ها نشان می دهد ذوب آهن بالاترین درآمد ماهانه سال 98 را در اسفند رقم زده است و درمجموع برترین ماه‌های درآمدی ذوب در سال 98 مرداد، بهمن و اسفند بوده که شرکت توانسته در این ماه‌ها بیش از هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند.

فروش مقداری ذوب در اسفند ماه، کمی پایین‌تر از بهمن ماه بوده است اما رشد نرخ‌های فروش این امر را جبران کرده و درآمد قابل قبولی را نصیب این شرکت بورسی کرده است. نکته جالب نرخ فروش خوب بیلت شرکت بوده است که تقریبا برابر نرخ فروش تیرآهن بوده است.

در اسفند 98، نرخ فروش تیرآهن، میلگرد و شمش کالایی شرکت ذوب آهن اصفهان نسبت به نرخ‌های میانگین سال 98، به ترتیب رشد 15.5، 23 و 19 درصدی را تجربه کرد.در بازار سرمایه نیز ذوب آهن اصفهان در یک ماه اخیر تقریبا قیمت ثابتی داشته و امروز در قیمت 280 تومان صف خرید داشت.

گفتنی است، ذوب آهن در سال گذشته 909 هزار تن شمش تولید و 975 هزار تن فروخته بود که بخشی از آن از محل دپوی انبارها بوده است. تولید تیرآهن شرکت 768 هزار تن گزارش شده و فروش آن 813 هزار تن ثبت شده و تولید و فروش میلگرد به ترتیب 571 هزار تن و 579 هزار تن می باشد.

ذوب آهن سال گذشته همچنین 30 هزار تن کلاف و حدود 21 هزار تن ریل تولید کرده بود و فروش آن در این اقلام 32 هزار تن کلاف و 8 هزار تن ریل بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد