سنگ آهن و ذغال سنگ

معدنکار برزیلی برای نبرد با کروناویروس به دوربین های حرارتی متوسل شد

معدنکار برزیلی برای نبرد با کروناویروس به دوربین های حرارتی متوسل شد
پایگاه خبری معدن نیوز - واله، معدنکار برزیلی روز پنج شنبه ۲۶ مارس اعلام کرد که قصد دارد بیش از ۸۰ دوربین حرارتی را در مکان های منتخب در سراسر کشور نصب نماید و از این فناوری عصر دیجیتال برای مبارزه با بیماری همه گیر کروناویروس استفاده نموده و آنرا به خدمت بگیرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد؛ واله، معدنکار برزیلی روز پنج شنبه 26 مارس اعلام کرد که قصد دارد بیش از 80 دوربین حرارتی را در مکان های منتخب در سراسر کشور نصب نماید و از این فناوری عصر دیجیتال برای مبارزه با بیماری همه گیر کروناویروس استفاده نموده و آنرا به خدمت بگیرد.

با توجه به دشواری اعمال اقدامات فاصله اجتماعی در فضاهای محدود، این بیماری که به سرعت نیز در حال گسترش است به یک چالش جدی برای صنعت معدنکاری جهان تبدیل شده است.

واله در بیانیه ای در قالب ایمیل اعلام کرد که 7.5 میلیون Reais معادل 1.5 میلیون دلار برای خرید دوربین های حرارتی اختصاص داده است که این دوربین ها از سوئد و چین وارد خواهند شد و ورود آنها از اواخر ماه مارس آغاز می شود.

این دوربین ها دمای بدن کلیه افرادی را که وارد ساختمان ها یا سایر اماکن مانند معادن و بنادر می شوند اسکن کرده و منع ورود آنهایی که درجه حرارت بالا دارند را تسهیل می کند تا شاهد کاهش سرعت شیوع کروناویروس بود.

دوربین های حرارتی برای اکسن حرارت و دمای بدن قبلا در تعدادی از فرودگاه های بین المللی مورد استفاده قرار گرفته بود.

واله گفت: کارفرمایان، پرسنل و بازدیدکنندگانی که بدن آنها درجه حرارت بالایی دارد اجازه ورود نخواهند داشت و توسط یک متخصص از سوی واله که به آنها اطلاعاتی در مورد بیماری ارائه می دهد به خانه یا یک مرکز بهداشتی و درمانی هدایت می شوند.

این شرکت هفته گذشته دو مورد ابتلا به بیماری کروناویروس را در میان کارمندان خود گزارش داده است.

در میان سایر معدنکاران، Barrick Gold Corp دمای بدن هر بازدیدکننده از معدن را بررسی می کند درحالی که Polyus بزرگترین تولیدکننده طلای روسیه در حال واردات و توزیع ماسک در ورودی های دفاتر اداری است.

در تلاش برای مقابله با کروناویروس، واله موقتا فعالیت خود را در یک مرکز توزیع در مالزی متوقف کرده و فعالیت خود را در معدن خود در خلیج Voisey واقع در کانادا کند کرده است.

به کلیه شرکت های معدنی و صنایع معدنی بزرگ ایران پیشنهاد می شود جهت کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا در معادن و کارخانجات ضمن حفظ و کنترل تولید، از تکنولوژی مشابه شرکت واله با استفاده از دوربین های حرارتی اقدام نمایند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد