اخبار استان ها

معاون امور معادن سازمان صمت سمنان خبر داد؛

طرح ارزیابی وضعیت ایمنی معادن در استان سمنان اجرا می شود/ ۹۵ معدن از نیمه دوم فروردین ماه ۹۹ در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرند

طرح ارزیابی وضعیت ایمنی معادن در استان سمنان اجرا می شود/ ۹۵ معدن از نیمه دوم فروردین ماه ۹۹ در این طرح مورد ارزیابی قرار می گیرند
پایگاه خبری معدن نیوز - معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با بیان اینکه طرح ارزیابی وضیعت ایمنی معادن از نیمه دوم فروردین ماه جاری اجرا می شود، گفت: ۹۵ معدن استان در این طرح ارزیابی می شوند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه طرح ارزیابی وضیعت ایمنی معادن از نیمه دوم فروردین ماه جاری اجرا می شود، گفت: 95 معدن استان در این طرح ارزیابی می شوند.

محمد فروهر ضمن بیان اینکه طرح ارزیابی وضعیت ایمنی معادن در استان سمنان از نیمه دوم فروردین امسال اجرا می شود، اظهار داشت: 95 معدن حادثه خیز استان سمنان در این طرح مورد ارزیابی و ایمن سازی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از بروز حوادث در معادن استان سمنان مهم ترین هدفی است که در اجرای این طرح دنبال می شود، افزود: همکاری سازمان نظام مهندسی معدن و بهره برداران معادن در اجرای هر چه مطلوب تر طرح لازم است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه چنانچه بازرس شرایط ایمنی را در معدنی مناسب اعلام نکند و پیشنهاد تعطیلی و توقف عملیات معدنی را ارائه دهد این مهم عملی خواهد شد، یادآور شد: درصورتی که شرایط معدن غیر ایمن تشخیص داده شود، فعالیت آن متوقف و بهره بردار موظف به رفع نواقص و ایجاد شرایط ایمن می شود.

فروهر با تأکید بر اینکه معادنی که دارای شرایط غیر ایمن هستند به صورت ویژه مورد بازرسی و ارزیابی ایمنی قرار می گیرد، اضافه کرد: در این طرح تمام معادن زغال سنگ و معادن زیرزمینی و معادنی که در سال گذشته حادثه خیز بودند ساماندهی می شوند.

وی با اشاره به شرایط بازرسان ایمنی معادن برای مشارکت در اجرای این طرح عنوان کرد: بازرسان باید دارای پروانه اشتغال رسته استخراج معدن باشند و در زمینه های نظارت دارای پایه ارشد تا پایه سه متناسب با درجه معدن با نظر سازمان نظام مهندسی معدن در این طرح مشارکت دارند.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بیان کرد: بازرسان منتخب در معدن های زغال سنگ به دلیل حساسیت این معادن باید دارای پایه ارشد تا پایه دو باشند و حداقل پنج سال سابقه کار در این معادن را داشته باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد