فولاد و آهن

از سوی تحلیلگر بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن؛

تغییرات بازار جهانی فولاد همزمان با شیوع چشمگیر کرونا در آمریکا و بهبود اوضاع چین بررسی شد

تغییرات بازار جهانی فولاد همزمان با شیوع چشمگیر کرونا در آمریکا و بهبود اوضاع چین بررسی شد
پایگاه خبری معدن نیوز - بهای بیلت CIS با کاهش قیمت همراه شده و به ۳۴۰ دلار فوب رسیده است در حالیکه تقاضا در چین بهبود یافته است و کاهش هزینه حمل دریایی از CIS به چین پیشنهادات را برای خریداران جذاب نموده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بهای بیلت CIS با کاهش قیمت همراه شده و به 340 دلار فوب رسیده است در حالیکه تقاضا در چین بهبود یافته است و کاهش هزینه حمل دریایی از CIS به چین پیشنهادات را برای خریداران جذاب نموده است.

 40 هزار تن بیلت اوکراین 375 دلار CFR چین معادل 340 دلار فوب به فروش رسید. روسیه نیز یک محموله بیلت را 370 دلار CFR چین به فروش رساند.

در مجموع حدود 100 هزار تن بیلت از هند، اوکراین و روسیه به قیمت 370 تا 395 دلار تحویل چین به فروش رسیده است. هر چند که خریداران انتظار کاهش قیمت را دارند و اکنون قیمت عملیاتی 365 دلار تحویل چین است که شامل 13 درصد VAT و 2 درصد مالیات واردات و حدود 20 دلار (140 یوان در تن) سود می باشد. بهای بیلت داخل چین 3110 یوان می باشد که سود تولیدکننده 150 تا 200 یوان در تن است.

 محموله بیلت از اوکراین به بهای 360 دلار تحویل CCC به فروش رسید.

با توجه به افت شدید قیمت نفت و شیوع کرونا در کشورهای GCC نیز با کاهش و توقف مصرف محصولات فولادی مواجه ایم و فعالیت های زیر بنایی با توجه به کاهش درآمد نفتی و بودجه کاهش خواهد داشت. به طوریکه امارات استیل بهای هر تن میلگرد را 45 دلار کاهش داد و سایر شرکت ها نیز میلگرد را بیش از 31 دلار کاهش و حدود 1690 درهم درب کارخانه به فروش می رسانند.

با توجه به در پیش بودن ماه رمضان و شیوع کرونا انتظار بهبود در وضع اکثر بازارها نظیر GCC، هند و اروپا تا سه ماهه سوم سال میلادی وجود ندارد.

عربستان 50 هزار تن بیلت را 380 دلار CFR از CISخریداری نمود در حالیکه امارات صادرات را به علت کرونا متوقف نموده است. صادرات از عمان به بحرین متوقف است اما به امارات به آرامی ادامه دارد.

قطر استیل نیز  با توجه به افت تقاضا، تولید خود را کاهش داد و انتظار افت بیشتر قیمت ها در آوریل برای GCC وجود دارد‌.

ترکیه به علت نبود تقاضا پیشنهاد میلگرد صادراتی را متوقف کرد و به صادرات بیلت سوییچ و تغییر وضعیت داده است  و اکثر فولادسازان ترک 30 تا 40 درصد کاهش تولید و حتی خاموشی Shut Down کامل داشته اند.

بیلت ترکیه 345 دلار فوب به مراکش و خاورمیانه به فروش می رسد. میلگرد 400 دلار درب کارخانجات ترکیه موجود است.
قراضه وارداتی به ترکیه با افت شدید به 205 دلار در تن رسید.

اسلب CIS نیز با افت شدید، 360 دلار ارزیابی شده در حالیکه تقاضایی از ترکیه و ایتالیا وجود ندارد و تمرکز بر صادرات به آسیا پاسفیک است.

چند محموله اسلب 400 دلار CFR چین به فروش رسیده ولی اکنون در خواست های جدید حداقل 30 دلار کمتر است و قیمت های عملیاتی 350 تا 360 دلار فوب CIS می باشد.

اسلب برزیل 460 دلار فوب به آمریکا صادر شده و 425 دلار در بازار داخل به فروش می رسد.

با توجه به تعطیلی کارخانجات خودروسازی در کشورهای اروپایی، ژاپن و آمریکا و همینطور کاهش یا توقف فعالیت های انتقال نفت و گاز با لوله، تقاضای ورق در اکثر مناطق با کاهش شدید همراه است و در برخی کشور ها منجر به کاهش تولید و یا توقف تولید فولادسازان شده است.

شرکتJFE ژاپن کاهش تولید دارد و در هند و آمریکا نیز برخی فولادسازان تعطیل و برخی کاهش تولید دارند.

در اروپا توقف فعالیت فولادسازان داخل، تقاضای وارداتی ورق را افزایش داده و ایتالیا هر تن ورق کلاف گرم را 405 یورو و اسپانیا 410 یورو CFR از ترکیه خریداری کردند. ورق سرد کره، تایوان و ترکیه 495 تا 500 یورو CFR ایتالیا به فروش رسید.

تقاضای وارداتی ورق چین نیز جذاب بود و کره جنوبی plate را 420 دلار تحویل چین و هند و ورق گرید SAE را 400 دلار تحویل چین به فروش رساند که خریداران انتظار کاهش بیشتر قیمت ها را دارند.

قیمت ورق صادراتی خود چین 455 دلار فوب و حتی تا 480 دلار فوب توسط برخی تولیدکنندگان پیشنهاد می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد