سنگ آهن و ذغال سنگ

تحلیلگر بازارهای بین المللی سنگ آهن و فولاد خبر داد؛

ثبات رفتاری سنگ آهن در ۳ روز گذشته

ثبات رفتاری سنگ آهن در ۳ روز گذشته
پایگاه خبری معدن نیوز - کیوان جعفری طهرانی در کانال تلگرامی خود نوشت: قیمت سنگ آهن در ۳ روز گذشته رفتار ثابتی داشته و در یک محدوده قیمتی متوسط ۸۳ دلار برای عیار ۶۲ درصد و ۹۷.۵۰ دلار برای عیار ۶۵ درصد قرار دارد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی در کانال تلگرامی خود نوشت: قیمت سنگ آهن در 3 روز گذشته رفتار ثابتی داشته و در یک محدوده قیمتی متوسط 83 دلار برای عیار 62 درصد و 97.50 دلار برای عیار 65 درصد قرار دارد. 

این رفتار قیمت سنگ آهن کم و بیش در یک هفته گذشته تکرار شده است و نشان از تمایل فولادسازان چین به ذخیره سنگ آهن به علت توقف تولید کشورهای «آفریقای جنوبی»، «کانادا» و «هند» به علت قرنطینه 21 روزه معادن این کشورها و کاهش تولید سنگ آهن کشورهای «پرو» و «مالزی» است.

امروز شرکت واله برزیل بر خلاف ادعاهای قبلی مبنی بر اینکه کاهش تولید سنگ آهن سایر کشورها به راحتی توسط افزایش تولید غول های سنگ آهنی برزیل و استرالیا جبران می گردد، اذعان کرد که توقف یا کاهش تولید سنگ آهن در ماه آوریل، باعث کاهش تولید سرانه سنگ آهن در سال 2020 به مقدار 18 میلیون تن خواهد شد که خود اهرم فشار برای افزایش قیمت تدریجی و محدود سنگ آهن در ادامه ماه آپریل است.

براساس شاخص پلتس بهای سنگ آهن 62 درصد در روز 31 مارس با 1.15 دلار رشد 83.70 دلار در هر تن شد و در روز اول آوریل با 1.70 دلار افت، 82 دلار و در امروز مجددا با 1.50 دلار رشد 83.50 دلار شد.

همچنین براساس شاخص متال بولتن قیمت سنگ آهن 65 درصد در روز 31 مارس بدون تغییر 97.90 دلار داد و ستد شد و روز اول آوریل با 60 سنت افت 97.30 دلار شد و امروز هم با 40 سنت رشد 97.80 دلار معامله شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد