فولاد و آهن

نورد گرم به پایین ترین سطح ۳۳ ماه گذشته سقوط کرد

نورد گرم به پایین ترین سطح ۳۳ ماه گذشته سقوط کرد
پایگاه خبری معدن نیوز - قیمت کویل نورد گرم چین (HRC) علیرغم شاخص های بهتر در حوزه تولید نتوانست پشتیبانی پیدا کند، چراکه شاخص های مدیران خرید PMI (بخش های خصوصی و رسمی) در ماه مارس بالاتر از ۵۰ ارزیابی شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، قیمت کویل نورد گرم چین (HRC) علیرغم شاخص های بهتر در حوزه تولید نتوانست پشتیبانی پیدا کند، چراکه شاخص های مدیران خرید PMI (بخش های خصوصی و رسمی) در ماه مارس بالاتر از 50 ارزیابی شد.

با وجود PMIهای مثبت، قیمت HRC به کمترین میزان 33 ماه گذشته سقوط کرد و در تاریخ اول آوریل 3200 یوان (448 دلار) به ازای هر تن شد. فعالان تجاری، رکود قیمت را به ضعف در بخش های کلیدی مانند بخش خودرو و لوازم خانگی که هنوز درحال بهبود و بازیابی خود هستند، نسبت داده اند.

هنوز داده های رسمی ماه مارس مربوط به این بخش ها توسط دفتر ملی آمار چین (NBS) منتشر نشده است. اما هر دو بخش به دلیل خسارت ناشی از کروناویروس به شدت آسیب دیده اند زیرا داده های قبلی از این صنایع نشان داده که تولید خودروهای چینی در ماه فوریه تقریباً 80 درصد نسبت به فوریه سال قبل کاهش یافته و به 285 هزار دستگاه رسیده در حالی که تولید لوازم خانگی نیز افت 35 درصدی را تجربه کرده است.

با این حال، براساس داده های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین داده های هر دو بخش در ماه مارس شروع به بهبود نموده و به 97 درصد در پایان ماه مارس رسیده است. همچنین این مرکز اعلام کرده حدود 82 درصد از کارگران تا پایان ماه مارس به کار خود برگشته اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد