سنگ آهن و ذغال سنگ

دبیر انجمن زغال‌‌سنگ ایران در گفت و گو با معدن نیوز؛

معادن زغال سنگ بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا داشته اند/ تولید حدود ۱.۸ تا ۲ میلیون تن زغال سنگ در کشور در سال ۹۸/ تحول خاصی را در حوزه زغال در سال گذشته شاهد نبودیم

معادن زغال سنگ بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا داشته اند/ تولید حدود ۱.۸ تا ۲ میلیون تن زغال سنگ در کشور در سال ۹۸/ تحول خاصی را در حوزه زغال در سال گذشته شاهد نبودیم
پایگاه خبری معدن نیوز - سعید صمدی، دبیر انجمن زغال‌‌سنگ ایران در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز درباره وضعیت معادن زغال‌سنگ در پی شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه در بحرانی که در پی شیوع کرونا در کشور اتفاق افتاد بسیاری از مشاغل با مشکلات و بحران روبه‌رو شدند. در این میان شیوع ویروس کرونا متاسفانه بیشترین آسیب را به بخش صنعت و معدن کشور خصوصا معادن زغال‌سنگ وارد کرد.
  بزرگنمايي:

سعید صمدی، دبیر انجمن زغال‌‌سنگ ایران در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز درباره وضعیت معادن زغال‌سنگ در پی شیوع ویروس کرونا گفت: متاسفانه در بحرانی که در پی شیوع کرونا در کشور اتفاق افتاد بسیاری از مشاغل با مشکلات و بحران روبه‌رو شدند. در این میان شیوع ویروس کرونا متاسفانه بیشترین آسیب را به بخش صنعت و معدن کشور خصوصا معادن زغال‌سنگ وارد کرد.

صمدی افزود: شرایط کار در معادن زغال‌‌سنگ نسبت به سایر معادن متفاوت است. در معادن زغال‌سنگ کارگران در فاصله نزدیک به یکدیگر در حال فعالیت هستند و در یک شیفت کاری حدود 500 نفر کارگر وارد تونل می‌شوند و با توجه به چرخش هوا در داخل تونل، این شرایط طبیعتا ویروس به راحتی می‌تواند منتقل شود.

دبیر انجمن زغال‌‌سنگ ایران بیان کرد: پس از اتمام کار کارگر، محیط رختکن و مجموع موارد دیگر شرایط بسیار سختی را برای حوزه زغال‌سنگ ایجاد کرده است به گونه‌ای که هزینه‌ها را افزایش داده است و در بحث بهداشت سختگیری‌ها بیش از گذشته اعمال می‌شود.

 وی با بیان این‌که ریزش تعداد کارگران پس از شیوع کرونا در معادن زغال‌سنگ نسبت به سایر معادن دیگر بسیار بیشتر بوده است، گفت: با توجه به این‌که مسائل بهداشتی پس از شیوع ویروس کرونا بیش از گذشته در معادن رعایت می‌شود اگر کارگر مشکوک به بیماری باشد باید فورا از چرخه کار خارج شده و تحت درمان قرار گیرد. 

به گفته صمدی ویروس کرونا منجر به تعطیلی یک سری معادن بزرگ زغال‌سنگ شده است چرا که برخی معادن تعداد کارکنان بالایی دارند و به علت جلوگیری از ایجاد بحران معادن را تعطیل کرده‌اند. در نهایت بیشترین آسیب در پی شیوع ویروس کرونا در معادن زغال‌سنگ بوده است.

دبیر انجمن زغال‌‌سنگ ایران تولید کنسانتره زغال‌سنگ در سال 98 را حدود یک میلیون و 800 تا 2 میلیون تن دانست و افزود: این میزان نسبت به سال 97 تفاوت معنی‌داری نداشته است و تقریبا همان نرم را در سال 98 نیز در پیش گرفتیم و می‌توانم بگویم در این حوزه تحول خاصی در سال 98 نسبت به سال 97 نداشتیم.

وی با اشاره به تغییراتی که در معاونت معدنی وزارت صمت در سال گذشته ایجاد شد، گفت: امیدواریم با تغییراتی که در معاونت معدنی وزارت صمت ایجاد شد شاهد تحولات جدی در بخش معدن خصوصا معادن زغال‌سنگ باشیم چرا که دکتر اسماعیلی همدلی و همراهی بسیار خوبی با بخش معدن کشور دارد. قبل از شیوع ویروس کرونا جلساتی با ایشان داشتیم که انشااله شاهد اتفاقات مثبتی در این بخش پس از عبور از بحران کرونا باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد