فولاد و آهن

کاهش تقاضای قراضه وارداتی در جنوب شرق آسیا/ فولادسازان تنها برای رفع نیاز فوری خرید می کنند

کاهش تقاضای قراضه وارداتی در جنوب شرق آسیا/ فولادسازان تنها برای رفع نیاز فوری خرید می کنند
پایگاه خبری معدن نیوز - در بازار جنوب شرق آسیا با توجه به افت نرخ ارزها نسبت به دلار و رکود بازارهای فولاد، کارخانه های فولادسازی سعی دارند موجودی قراضه انبارها را پایین نگه دارند تا هزینه مواد اولیه را کنترل کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در بازار جنوب شرق آسیا با توجه به افت نرخ ارزها نسبت به دلار و رکود بازارهای فولاد، کارخانه های فولادسازی سعی دارند موجودی قراضه انبارها را پایین نگه دارند تا هزینه مواد اولیه را کنترل کنند.

در واقع خریدها فقط برای رفع نیاز فوری است چون وقتی قیمت بیلت و میلگرد نزولی است با ریسک بیشتری مواجه هستند و برنامه ریزی برای طولانی مدت نیز دشوار تر می شود.

فعلا خریدهای حمل فوری منطقی تر به نظر می رسد. به عنوان نمونه با خرید از قراضه ژاپن شاید تا دو هفته زمان حمل طول بکشد ولی با خرید از امریکا زمان تحویل شاید یک ماه یا بیشتر باشد و مشخص نیست قیمت میلگرد آن زمان چیست.

قراضه آ3 روسیه پنجشنبه اخیر 210 دلار هر تن سی اف آر کره جنوبی بود در حالی که دو هفته قبل در 247 دلار هر تن سی اف آر معامله شده بود این یعنی 37 دلار هزینه بیشتر برای کسی که دو هفته قبل خرید کرده بود. نوسان نرخ ارز های کشورهای منطقه نیز دلیل دیگری است که بسیاری به معامله در بازار داخلی روی آورده اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد