اقتصاد و صنعت

قیمت نفت از مرز ۳۳ دلار گذشت

قیمت نفت از مرز ۳۳ دلار گذشت
پایگاه خبری معدن نیوز- در حالی که صنعت نفت با کاهش جهانی تقاضا برای نفت به دلیل بحران کرونا مواجه است، قیمت نفت امروز به دلیل خوش بینی ایجاد شده نسبت به نشست امروز گروه اوپک پلاس بر سر کاهش تولید شاهد افزایش بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، در حالی که صنعت نفت با کاهش جهانی تقاضا برای نفت به دلیل بحران کرونا مواجه است، قیمت نفت امروز به دلیل خوش بینی ایجاد شده نسبت به نشست امروز گروه اوپک پلاس بر سر کاهش تولید شاهد افزایش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 25 سنت معادل 0.76 درصد افزایش به 33 دلار و 9 سنت رسید. اوایل امروز قیمت نفت به رقم 33 دلار و 90 سنت رسیده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با 72 سنت معادل 2.87 درصد رشد به 25 دلار و 81 سنت رسید. اوایل امروز نفت خام آمریکا تا 6 درصد رشد کرده بود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه که به گروه اوپک پلاس معروفند قرار است امروز نشستی را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کنند. انتظار می رود این نشست موفقیت آمیزتر از نشست ماه مارس باشد که در آن اعضا موفق به اجماع بر سر تمدید کاهش تولید نشدند و متعاقبا میلیون ها بشکه نفت ارزان عربستان و روسیه روانه بازارها شد.

امیدواری ها نسبت به کاهش 10 تا 15 میلیون بشکه تولید نفت پس از آن قوت گرفته که گزارش هایی مبنی بر آمادگی روسیه برای کاهش 1.6 میلیون بشکه ای تولید منتشر شده و وزیر انرژی الجزایر گفته انتظار یک نشست «ثمربخش» را دارد. کاهش این حجم از تولید نفت بسیار بیشتر از ارقامی خواهد بود که اوپک در ادوار گذشته خود بر سر آن توافق کرده است.

لاچلان ساهو، رئیس بخش تحقیقات کالایی نشنال بانک استرالیا گفت: «من فکر می کنم توافقی صورت خواهد گرفت و در کوتاه مدت قیمت ها را افزایش خواهد داد. اما بعدا توجه همه معطوف عوامل بنیادین بازار خواهد شد که وضعیت چندان مطلوبی ندارند.»


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد