رویدادها و گزارش های ویژه

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو تشریح کرد؛

۳ گام اساسی ایمیدرو در بخش آموزش، پژوهش و فناوری طی سال ۹۸

۳ گام اساسی ایمیدرو در بخش آموزش، پژوهش و فناوری طی سال ۹۸
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو ۳ گام مهم و اساسی این سازمان را در بخش آموزش، پژوهش و فناوری طی سال ۹۸ تشریح کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو 3 گام مهم این سازمان را در بخش آموزش، پژوهش و فناوری طی سال 98 تشریح کرد که شامل سه گام اساسی می شود.

غلامرضا ملاطاهری با اشاره به تداوم حمایت ایمیدرو از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های مرتبط با معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: این سازمان با همکاری معاونت فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی) و دانشگاه تهران، جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین2) را در بهمن 98 برگزار کرد.

وی افزود: در جشنواره اینوماین2، بیش از 130 ایده ارائه شد و حدود 300 شرکت برای ارائه توانمندی ها ثبت نام کردند که نزدیک به 3 برابر شرکت کنندگان سال 97 بود. در این جشنواره ، 10 ایده برتر این حوزه برای حمایت، انتخاب شدند.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: عملیات اجرایی مرکز نوآوری و توسعه کسب و کار در حوزه معادن و صنایع معدنی با مشارکت دانشگاه‏های صنعتی شریف، امیر کبیر و تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال 99 به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با احداث این مرکز، بستر مورد نیاز توسعه ایده های دانشی و فناوری نوین در بخش معدن و صنایع معدنی فراهم شد.

ملاطاهری با اشاره به افتتاح نخستین پایلوت تولید عناصر نادر خاکی در بهمن 98 با حضور معاون علمی رئیس جمهور و وزیر صنعت معدن و تجارت، بیان داشت: این پایلوت با استفاده از دانش متخصصان داخلی راه‏ اندازی شده که انعطاف پذیری بالایی در استحصال عناصر استراتژیک با عیارهای مختلف را دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پایلوت عناصر نادر خاکی از روش های مختلف فرآوری از جمله روش های فیزیکی و هیدرومتالورژی استفاده شده، امکان حذف همه ناخالصی ها را دارد. راه اندازی این پایلوت،‌ به کامل شدن زنجیره دانش استحصال مواد معدنی و استراتژیک از جمله عناصر نادر و کمیاب، آهن و تیتان کمک شایانی می کند.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: این سازمان طبق تفاهم‏نامه های امضا شده، با 11 دانشگاه و مراکز علمی در حال همکاری است و 20 پروژه تقاضا محور بخش صنعت را در حال اجرا دارد.

وی افزود: همچنین ایمیدرو از 194 پایان نامه بخش معدن و صنایع معدنی حمایت کرده است. بودجه حوزه پژوهش، رشد 50 درصدی و بودجه بخش آموزش، رشد 100درصدی در مقایسه با سال 97 داشته است.

ملاطاهری اذعان کرد: ایمیدرو از ایجاد "صندوق پژوهش و فناوری فولاد" که با مشارکت صندوق فناوری و شکوفایی (معاونت فناوری ریاست جمهوری) و شرکت‏های بزرگ فولادی و انجمن آهن و فولاد ایران در حال تاسیس است، حمایت کرده و موضوع در حال عملیاتی شدن است.

وی افزود: میزان کل سرمایه این صندوق، 100 میلیارد تومان برآورده شده که صندوق فناوری و شکوفایی معادل 9 برابر آن را تسهیلات و خط اعتباری ارائه می کند.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو، بومی سازی بخش معدن و صنایع معدنی را به عنوان یکی از استراتژی های این سازمان برشمرد و گفت: برای این منظور و با هدف حمایت از سازندگان داخلی، نمایشگاه های متعدد بومی سازی در استان‏های دارای معادن و صنایع معدنی بزرگ، برگزار شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد