فولاد و آهن

هشدار فولادساز اتریشی درخصوص ضرر عملیاتی

هشدار فولادساز اتریشی درخصوص ضرر عملیاتی
پایگاه خبری معدن نیوز - کروناویروس شرکت فولاد «وست آلپاین» اتریش را مجبور به هشدار درخصوص ضرر عملیاتی کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، کروناویروس شرکت فولاد «وست آلپاین» اتریش را مجبور به هشدار درخصوص ضرر عملیاتی کرد.

شرکت Voestalpine که یکی از فولادسازان اتریشی است اعلام کرد که به دلیل همه گیر شدن کروناویروس،  چشم انداز مورد نظر خود برای سود یا زیان عملیاتی و اهداف درآمدی برای سال مالی که اخیرا به پایان رسیده است را برآورده نکرده است.

این شرکت که در Linz مستقر بوده و تامین کننده فولاد مورد نیاز صنایع خودروسازی، هوافضا و بخش انرژی است گفته مجبور شده به دلیل بیماری مذکور ارزش دارایی های خود را پایین تر اعلام کند.

اما بطور کلی شیوع این بیماری تاثیر گسترده تری بر این تجارت و همچنین بر روی درآمدها قبل از بهره، مالیات و استهلاک (EBITDA) مربوط به سال مالی 2019-2020 که به تازگی و در 31 مارس پایان یافته، وارد کرده و بر آن آسیب وارد آورده است.  

این شرکت در بیانیه ای با اشاره به بیماری ناشی از COVID-19 گفت: ویروس همه گیر کرونا و تاثیرات جهانی آن چه به لحاظ عملیاتی و چه از نظر اثرات یکباره آن بر عملکرد سال مالی 2019-2020 شرکت که در 31 مارس 2020 پایان یافته، تاثیر منفی گذاشته است.

وی با بیان اینکه چشم انداز مثبت EBIT (درآمد قبل از سود و مالیات) نمی تواند حفظ گردد و در حال حاضر EBIT منفی و حدود 135 میلیون یورو پیش بینی می شود گفت: این رقم هنوز هم ثابت نشده و امکان تغییر دارد.

شرکت Voestalpine دو هفته قبل اعلام کرد در عرض چند روز تقاضا برای محصولات تولیدیش به دلیل کاهش شدید ظرفیت و تعطیلی خطوط تولید در صنعت خودروسازی، هوافضا و مهندسی مکانیک و همچنین صنعت نفت و گاز طبیعی سقوط کرده است.

در آن زمان گفته شد که هنوز زود است که اظهار نظری درمورد تاثیر بیماری همه گیر کروناویروس بر عملکرد سال مالی شرکت داشت اما واحدهای اروپایی این شرکت در اتریش، آلمان، بلژیک و فرانسه ساعات کاری خود را 50 درصد کاهش داده اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد