فولاد و آهن

حمایت همه جانبه اتحادیه اروپا از فولادسازان و صنعت فولاد اروپا/ اعمال تعرفه آنتی دامپینگی از سوی اتحادیه اروپا بر واردات فولاد از چین، اندونزی و تایوان

حمایت همه جانبه اتحادیه اروپا از فولادسازان و صنعت فولاد اروپا/ اعمال تعرفه آنتی دامپینگی از سوی اتحادیه اروپا بر واردات فولاد از چین، اندونزی و تایوان
پایگاه خبری معدن نیوز - کمیسیون اروپایی بر واردات برخی اقسام فولاد زنگ نزن، از چین، اندونزی و تایوان تعرفه ضد دامپینگ اعمال کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کمیسیون اروپایی بر واردات برخی اقسام فولاد زنگ نزن، از چین، اندونزی و تایوان تعرفه ضد دامپینگ اعمال کرد.

پس از 8 ماه تحقیق و بررسی، کمیسیون اروپایی بر واردات برخی اقسام فولاد زنگ نزن از چین، اندونزی و تایوان تعرفه ضد دامپینگ اعلام کرده‌اند.

بر همین اساس، واردات انواع فولاد زنگ نزن شامل، ورق‌های فولادی نورد گرم، مشمول تعرفه وارداتی 17 درصدی از دو شرکت اندونزی زیر مجموعه شرکت تسینگ شان چین، خواهند بود.

گسترش سریع فعالیت این شرکت و هزینه‌های پایین تولید در اندونزی باعث شده است که شرکت‌های فولادی اروپایی مزیت رقابتی خود در برابر آن را از دست بدهند.

تعرفه واردات در این نوع محصولات فولادی از تایوان حدود 6 تا 7 و نیم درصد بوده و تعرفه واردات از شرکت‌های چینی هم بین 14 و نیم تا 18.9 درصد بوده است.

کمیسیون اروپایی اعلام کرده است: پایین بودن قیمت، سوددهی شرکت‌های اروپایی را به شدت کاهش داده و انتظار می‌رود اعمال این تعرفه‌ها شرایط عادلانه تجارت را به بازار بازگرداند.

از طرف دیگر به پایین بودن قیمت، پایان داده و باعث می شود شرکت‌های اروپایی به سمت بهبود بروند.

تحقیقات در این باره و پس از آنکه انجمن تولید کنندگان فولاد اروپایی موسوم به یوروفر، به نمایندگی از 4 شرکت تولید کننده فولاد در این قاره شکایتی را مطرح کرد، آغاز شد.

این شرکت‌ها پس از آن، به کمیسیون اروپایی شکایت کردند که آمریکا هم بر واردات فولاد، تعرفه 25 درصدی اعمال کرده است.

از جولای 2018 تا ژوئن 2018 گذشته واردات فولاد از چین، اندونزی و تایوان به اتحادیه اروپا، 66 درصد افزایش داشته است که معادل 30 درصد کل تقاضای فولاد در بازار آزاد اتحادیه اروپا بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد