فولاد و آهن

اقدام تلافی جویانه اتحادیه اروپا در پی تمدید تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا

اقدام تلافی جویانه اتحادیه اروپا در پی تمدید تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از سوی آمریکا
پایگاه خبری معدن نیوز - اقدام تلافی جویانه اتحادیه اروپا در رابطه با واردات بعضی محصولات آمریکایی پس از آنکه آمریکا تعرفه فلزات را تمدید کرد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، اقدام تلافی جویانه اتحادیه اروپا در رابطه با واردات بعضی محصولات آمریکایی پس از آنکه آمریکا تعرفه فلزات را تمدید کرد.

رویترز‌ گزارش داد؛ اتحادیه اروپا در اقدامی تلافی جویانه به دلیل تمدید تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم تولید اروپا، لیستی از موارد وارداتی از آمریکا را که مشمول تعرفه مشابه خواهند شد تهیه کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه ژانویه با صدور بیانیه ای تعرفه 25 درصدی فولاد و 10 درصدی آلومینیوم و محصولات مشتقه مانند ناخن های فولادی و کابل های آلومینیومی را تمدید کرد زیرا واردات اقلام فوق از اروپا افزایش یافته بود.

این تعرفه ها که آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، مکزیک و کره جنوبی از آن معاف شده اند از 8 فوریه به مرحله اجرا در آمد.

سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد این اقدامات به گونه ای متناسب و محدود اجرا می شود. وی اضافه کرد: بحران کنونی نشانگر اهمیت حفظ تجارت آزاد و زنجیره های عرضه است.

این سخنگو گفت: به منظور کمک به بهبود شرایط، ما انتظار داریم شرکای ما تعرفه های غیرقانونی موجود ازجمله در حوزه فولاد و آلومینیوم را حذف نمایند.

اتحادیه اروپا برنامه های خود را به سازمان تجارت جهانی اطلاع رسانی خواهد نمود. این اقدامات در نهایت در تاریخ 8 ماه May اجرایی خواهد شد و طرف های تجاری یک ماه فرصت دارند تا مذاکراتی را برای رسیدن به یک راه حل با یکدیگر داشته باشند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سایر کشورها نظیر چین و ژاپن از سال 2018 مشمول تعرفه فلزات آمریکا شده اند.

برای تولیدکنندگان اتحادیه اروپا این تعرفه ها به معنای 6.4 میلیارد یورو معادل 6.9 میلیارد دلار صادرات بود که منجر به اعمال تعرفه هایی به ارزش 2.8 میلیارد یورویی بر روی محصولات وارداتی از آمریکا شامل ذرت، بادام زمینی، شلوار جین و موتور سیکلت شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد