اقتصاد و صنعت

روند صعودی قیمت نفت ادامه دارد

روند صعودی قیمت نفت ادامه دارد
پایگاه خبری معدن نیوز- پس از آنکه یک نهاد دولت آمریکا اعلام کرد که میزان تولید نفت شیل این کشور در ماه آوریل به مقدار بی سابقه ای کاهش خواهد یافت، این کاهش در کنار توافق کاهش تولید اوپک پلاس سبب شد تا قیمت نفت در روز سه شنبه شاهد افزایش باشد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پس از آنکه یک نهاد دولت آمریکا اعلام کرد که میزان تولید نفت شیل این کشور در ماه آوریل به مقدار بی سابقه ای کاهش خواهد یافت، این کاهش در کنار توافق کاهش تولید اوپک پلاس سبب شد تا قیمت نفت در روز سه شنبه شاهد افزایش باشد.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 56 سنت معادل 1.8 درصد رشد به 32 دلار و 30 سنت رسید. روز دوشنبه نیز قیمت نفت برنت 0.8 درصد افزایش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم پس از کاهش 1.5 درصدی در جلسه قبل امروز با 47 سنت معادل 2.1 درصد افزایش به 22 دلار و 88 سنت رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه توافق کرده اند که در ماه های می و ژوئن 9.7 میلیون بشکه از تولید نفت خود یعنی حدود 10 درصد از عرضه جهانی بکاهند.

با توجه به کاهش غیرداوطلبانه تولید نفت سایر تولید کنندگان از جمله آمریکا برآورد شده که تولید نفت جهان حدود 19.5 میلیون بشکه کاهش یابد.

اما تحلیلگران، مدیران شرکت های نفتی و سایر ناظران معتقدند حتی این مقدار قابل توجه از کاهش نیز برای جبران افت حدودا یک سوم تقاضای جهانی به دلیل شیوع کرونا کافی نیست.

قیمت نفت همچنان از ابتدای امسال تاکنون بیش از 50 درصد کاهش نشان می دهد.

موسسه فارکس در یادداشتی تحلیلی نوشت: «این کاهش ها به خصوص نسبت به ارقام افزایش یافته تولید طی ماه گذشته موجب نخواهد شد که بازار به توازن برسد مگر آنکه شاهد معکوس شدن ناگهانی روند افت فعالیت های اقتصادی در هفته های آینده باشیم.»

در حالی که برخی کشورهای عضو گروه 20 توافق کرده اند که برای پر کردن مخازن نفت ذخیره خود نفت بیشتری خریداری کنند، انتظار می رود ظرفیت این مخازن به زودی پر شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد