سرب و روی

موجودی مس و آلومینیوم در بورس شانگهای به پایین ترین سطح دو ماه اخیر رسید/ موجودی ۵ محصول اصلی فولاد هم کاهشی است

موجودی مس و آلومینیوم در بورس شانگهای به پایین ترین سطح دو ماه اخیر رسید/ موجودی ۵ محصول اصلی فولاد هم کاهشی است
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز تحلیل کرد: با افزایش تقاضای چین، موجودی مس و آلومینیوم در بورس شانگهای به پایین ترین سطح ۲ ماه اخیر رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز تحلیل کرد: با افزایش تقاضای چین، موجودی مس و آلومینیوم در بورس شانگهای به پایین ترین سطح 2 ماه اخیر رسید.

داده های روز جمعه نشان می دهد که موجودی مس در انبارهایی که توسط بورس آتی شانگهای مورد رصد قرار می گیرد به کمترین میزان 2 ماه اخیر سقوط کرده است.

موجودی مس در هفته گذشته 4.6 درصد کاهش یافته و به 303 هزار و 366 تن رسیده است که پایین ترین میزان از 21 فوریه می باشد.

داده ها نشان می دهد موجودی آلومینیوم نیز 5 درصد افت یافته و به 485 هزار و 802 تن رسیده است که کمترین میزان در 6 هفته اخیر است.

موجودی سرب برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافته و به 7888 تن رسیده است که کمترین میزان از 26 اکتبر 2018 می باشد اما سرعت این کاهش روند نزولی به خود گرفته است.

موجودی قلع، روی و نیکل نیز کاهشی بوده است.

موجودی 5 محصول اصلی فولاد نزد تجار چینی نیز در روز پنج شنبه 21 میلیون و 280 هزار تن گزارش شده که نسبت به هفته قبل 5.3 درصد افت داشت.

موجودی میلگردهای ساختمانی این هفته با 693 هزار تن کاهش به 11.42 میلیون تن رسید درحالی که موجودی نورد گرم که عمدتا در بخش تولید استفاده می شود به 3.69 میلیون تن کاهش یافته است.

سخنگوی دفتر ملی آمار چین Mao Shengyong در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: تقریبا 100 درصد بنگاه های بزرگ و بیش از 80 درصد بنگاه های متوسط با وجود مسائل لجستیکی و افت سفارشات، تولید را از سر گرفتند.

وی گفت: میزان فروش محصولات حفاری چین در ماه مارس نسبت به مارس سال گذشته 11.6 درصد افزایش داشته است و شرایط تجاری در اوایل آوریل نیز بهبود یافته است. فروش بالای ابزارآلات حفاری سبب افزایش فعالیت های ساخت و ساز در آینده نزدیک خواهد شد و این باعث افزایش مصرف فولاد می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد