آلومینیوم و مس

رئیس جمهور در مراسم افتتاح فاز نخست آلومینیوم جنوب:

راه اندازی آلومینیوم جنوب، سرمشقی برای سایر پروژه هاست/ پروژه یک میلیارد دلاری سالکو، از ثمرات برجام است/ نقش برجام در فعال شدن ال سی طرح و راه اندازی آن

راه اندازی آلومینیوم جنوب، سرمشقی برای سایر پروژه هاست/ پروژه یک میلیارد دلاری سالکو، از ثمرات برجام است/ نقش برجام در فعال شدن ال سی طرح و راه اندازی آن
پایگاه خبری معدن نیوز -حسن روحانی گفت: صنایع معدنی پس از تحریم شدید در سال ۹۷ با مشکلاتی مواجه شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت با اقدام بزرگ خود موجب شد واحدهای تولید ما متوقف نشود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، حسن روحانی گفت: صنایع معدنی پس از تحریم شدید در سال 97 با مشکلاتی مواجه شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت با اقدام بزرگ خود موجب شد واحدهای تولید ما متوقف نشود.

رئیس جمهوری در آیین افتتاح مدرنترین و بزرگ ترین مجتمع آلومینیوم ایران، آلومینیوم جنوب، که به صورت ویدیو‌کنفرانس برگزار شد، با تاکید بر نقش برجام در فعال شدن ال سی طرح و راه اندازی آن، افزود: اقدام بزرگ دیگر اینکه این واحد صنعتی در زمان کوتاه (4 سال) به تولید رسید که سرمشق بسیار خوبی برای سایر صنایع است. رئیس جمهوری اظهار داشت: در این زمینه، تلاش بخش خصوصی، شرکت غدیر، ایمیدرو، بانک ها و کنسرسیوم بانکی مهم بوده است.

وی تصریح کرد: این کارخانه قرار است تا پایان سال به تولید کامل برسد و در کنار تولید جاجرم، تولید آلومینیوم کشور به 2 برابر می رسد که از افتخارات دولت تدبیر و امید است. از 100 درصد افزایش تولید آلومینیوم، 72 درصد مربوط به این واحد است که فاز نخست آن افتتاح می شود.

روحانی گفت: صنایع معدنی پس از تحریم شدید در سال 97 با مشکلاتی مواجه شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت با اقدام بزرگ خود موجب شد واحدهای تولید ما متوقف نشود.

روحانی یادآور شد: توافق برجام برای کشور تحولاتی در صنایع نفت، گاز، صنایع معدنی و دیگر صنایع به وجود آورد که صنایع آلومینیوم جنوب از جمله اینهاست.

روحانی تاکید کرد: برای این پروژه، یک میلیارد دلار هزینه شده که فاز نخست آن افتتاح می‌شود.

رئیس جمهوری همچنین در انتهای این برنامه از وزیر راه و شهرسازی خواست که اقدام لازم را برای طراحی پروژه اتوبان لامرد- پارسیان انجام دهد. وی از این طرح به عنوان یکی از نیازهای زیرساختی مناطق ویژه لامرد و پارسیان یاد کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد