اخبار استان ها

دولت ۹۰ درصد هزینه برق رسانی به معادن شاهکوه را برعهده گرفته است/ رایزنی استانداری خراسان جنوبی با توانیر، ایمیدرو و معاون وزیر صمت برای توسعه زیرساخت های معادن شهرستان

دولت ۹۰ درصد هزینه برق رسانی به معادن شاهکوه را برعهده گرفته است/ رایزنی استانداری خراسان جنوبی با توانیر، ایمیدرو و معاون وزیر صمت برای توسعه زیرساخت های معادن شهرستان
پایگاه خبری معدن نیوز - فرماندار نهبندان گفت: دولت، ۹۰ درصد هزینه برق رسانی به معادن شاهکوه را بر عهده گرفته است.
  بزرگنمايي:

به گزاش معدن نیوز، فرماندار نهبندان گفت: دولت، 90 درصد هزینه برق رسانی به معادن شاهکوه را بر عهده گرفته است.

بیکی فرماندار شهرستان نهبندان در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی گفت: 90 درصد هزینه 270 میلیارد تومانی برق رسانی به معادن شاهکوه را دولت تقبل کرده است که اگر برق رسانی به این معادن به اتمام برسد، شاهد انقلاب بزرگی در حوزه معادن شهرستان خواهیم بود.

او افزود: کارگران بازوان پر توان تولید، اشتغال و اقتصاد کشور هستند و نقش ویژه‌ای در توسعه و رشد اقتصادی کشور‌ها ایفا می‌کنند.

بیکی ادامه داد: 11 ادیبهشت روز جهانی کار و کارگر است که باید در کنار بزرگداشت این روز، به مطالبات حوزه کارگری پرداخته شود، چرا که بسیاری از مشکلات قابل حل است.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه این شهرستان ظرفیت اقتصادی خوبی در حوزه معادن دارد،گفت: اشتغال مناسبی در این حوزه به نسبت سایر حوزه‌ها وجود دارد، ولی متاسفانه زیرساخت‌ها حوزه معدن در خصوص راه دسترسی و تامین برق به دلیل کمتر توسعه یافتگی شهرستان، ضعیف است.

او ادامه داد: سال گذشته در حوزه معادن، پیگیری‌های خوبی مانند برق رسانی به معادن شروع شد که جزو مطالبات جدی این شهرستان بود، با اولین سفر استاندار خراسان جنوبی در دی ماه سال 1397، به این شهرستان موضوع برق رسانی به معادن مجددا کلید خورد.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه بیش از 270 میلیارد تومان اعتبار برای برق رسانی به معادن شاهکوه، هزینه خواهد شد، گفت: بیش از 35 معدن در حوزه سنگ گرانیت و در مجموع با معادن منطقه هیرد و چاهدشتی 50 پروژه تحت اجرای این پروژه می‌توانند قرار بگیرند.

بیکی افزود: رایزنی‌های استاندار خراسان جنوبی با مجموعه توانیر، ایمیدرو، معاون وزیر صمت برای توسعه زیرساخت‌های معادن شهرستان انجام شده است.

او ادامه داد: برای کارخانه طلای هیرد 145 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولت انجام شده که یکی از پیشران‌های اقتصادی شهرستان در سال‌های آینده، خواهد بود که منافع زیادی را برای شهرستان بدنبال خواهد داشت.

فرماندار نهبندان بیان کرد: کارخانه فرآوری طلای هیرد، اوایل نیمه دوم سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد که این کارخانه برای بیش از 100 نفر اشتغال زایی مستقیم خواهد داشت.

او مطرح کرد: طرح برق رسانی به معادن تحت عنوان بزرگترین پروژه معدنی کشور در سال 98 با حضور غریب پور، معاون وزیر صمت در بیرجند مصوب شد، بر اساس این طرح، 270 میلیارد تومان برای معدن شاهکوه اعتبار برآورد و 70 کیلومتر خط انتقال برق و دو احداث پست باید انجام شود که به زودی به همت توانیر و ایمیدور کار آغاز خواهد شد.

بیکی بیان کرد: هم اکنون به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، بخشی از اجرای این تفاهم نامه به تاخیر افتاده است، ولی هم اکنون استاندار خراسان جنوبی پیگیر اجرایی کردن این تفاهم نامه هستند.

فرماندار نهبندان گفت: امروز معدن کاران ما با مشکلات زیادی مواجه اند و سوخت بالا و تعمیرات سنگین کفاف تولید را نمی‌کند، لذا باید حمایت شوند.

بیکی عنوان کرد: استان خراسان جنوبی در دو فصل زمستان و پاییز سال 98 کمترین نرخ بیکاری فصلی را داشته است، دلیل آن آغاز فعالیت‌های اقتصادی و زیر بنایی مانند احداث 10 هزار واحد مسکونی در استان بود.

او با اشاره به ساخت 10 هزار واحد مسکونی در استان، افزود: از این تعداد واحد، بیش از 1600 واحد در شهرستان نهبندان احداث می‌شود.

فرماندار نهبندان در حوزه راه سازی و احداث باند دوم جاده نهبندان گفت: اکنون پیمانکاران با ظرفیت خوبی در محور زابل و بیرجند در حال فعالیت هستند.

بیکی افزود: 55 کیلومتر از محور‌های شهرستان آماده مناقصه است که به زودی مناقصه برگزار می‌شود و بیش از 100 کیلومتر در حوزه باند دوم پیمانکار خواهیم داشت.

او گفت: در حوزه واحد‌های فرآوری در شهرک صنعتی، یک واحد کنسانتره آهن در دهه فجر کلنگ زنی شد در طی پنج ماه آینده با ایجاد اشتغال برای 80 نفر به بهره برداری خواهد رسید و همچنین کشتارگاه طیور نیز بعد از سال‌ها تعطیلی کار تکمیل آن آغاز شده و 70 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

بیکی بیان کرد: سال جاری، سال خوبی برای رونق در اشتغال و اقتصاد نهنبدان خواهد بود، ولی لازم است بازار شهرستان را تقویت کنیم.

فرماندار نهبندان با اشاره به مطالبات کارگری، گفت: علی رغم مطالبات جدی در سال 97، سال گذشته کمترین مطالبات را شهرستان نهبندان داشته است.

بیکی تصریح کرد: در حوزه بیمه بیکاری، دولت 5 هزار میلیارد تومان به اقشار و کارگران آسیب دیده کمک خواهد کرد و در شهرستان نهبندان، لیستی از مشاغل و کارگران آسیب دیده تهیه و به آن‌ها کمک خواهد شد.

او ادامه داد: تولید در دنیا دچار اختلال شده است چرا که تقاضا برای کالاها، کاهش یافته است و این بیماری همه گیر است و همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد