فولاد و آهن

کاهش تولید فولادسازان ژاپنی از جمله عواقب بحران اقتصادی حاصل از شیوع کروناویروس

کاهش تولید فولادسازان ژاپنی از جمله عواقب بحران اقتصادی حاصل از شیوع کروناویروس
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد: به گفته یک تحلیلگر و مقامات صنعتی ژاپن، فولادسازان ژاپنی ممکن است نیاز به تسریع در برنامه های بازسازی داشته باشند زیرا تاخیر در پروژه های ساختمانی به دلیل شیوع ویروس کرونا بر مشکلات صنعت ژاپن خواهد افزود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد: به گفته یک تحلیلگر و مقامات صنعتی ژاپن، فولادسازان ژاپنی ممکن است نیاز به تسریع در برنامه های بازسازی داشته باشند زیرا تاخیر در پروژه های ساختمانی به دلیل شیوع ویروس کرونا بر مشکلات صنعت ژاپن خواهد افزود.

دو فولادساز برتر ژاپن یعنی نیپون استیل و JFE Steel که متعلق به هلدینگ JFE است پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند به طور موقت 5 کوره بلند خود را کاملا به حالت تعلیق در آورند و حدود 25 درصد از ظرفیت تولید خود را کاهش دهند.

این اقدام می تواند تولید سالانه فولاد خام سومین فولادساز برتر جهان را به زیر 90 میلیون تن برساند که پایین ترین میزان از زمان بحران مالی جهانی در سال 2009 می باشد. 

دولت ژاپن تحت فشار فزاینده ای قرار دارد و تعداد مبتلایان به کروناویروس به 11,500 نفر رسیده و در حال مقابله با تعطیلی اقتصاد خود است. 

تحلیلگران می گویند اگر این همه گیری بیماری برای مدت طولانی ادامه یابد ممکن است فولادسازان را وادار به اجرای برنامه های بازسازی، تعمیر و نگهداری و حتی تعطیلی واحدهای بیشتری نماید.

شرکت های بزرگ ساختمانی از جمله Shimizu و Kajima نیز تصمیم گرفته اند صدها پروژه خود را تا 6 می به حالت تعلیق درآورند چراکه دولت در 7 آوریل وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.

در هفته های گذشته ژاپن در 7 مرکز اصلی پر جمعیت این کشور شامل توکیو، وضعیت اضطراری اعلام کرده بود.

سخنگوی دولت ژاپن گفت: حدود 90 درصد از 500 پروژه در 7 منطقه این کشور برای جلوگیری از شیوع بیماری در بین کارگران متوقف شده است. از اینرو شرکت های ساختمانی در حال مذاکره با مشتریان خود برای توقف 600 و 700 پروژه تا ششم ماه می هستند.

توکیو استیل اعلام کرده در صورت کاهش بیشتر تقاضای فولاد به دلیل تعلیق پروژه های ساختمانی و عمرانی، شاید از ماه می مجبور به بازنگری و کاهش تولید باشد.

تقاضا در بخش خودروسازی نیز پیش از هر زمانی کاهش یافته چراکه شرکت هایی نظیر «تویوتا موتور» به دلیل ضعف تقاضا و کمبود قطعات به طور موقت برخی فعالیت های خود در کارخانه های محلی را تعطیل و متوقف کرده اند.

وزارت صنعت ژاپن پیش بینی کرده که تقاضای فولاد در بخش خودروسازی در ماه های آوریل تا ژوئن نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش یابد و صادرات نیز 21 درصد افت خواهد یافت.

البته از قبل از بحران کرونا نیز فولادسازان ژاپنی به جهت جنگ تجاری آمریکا و چین و قیمت های بالای مواد اولیه مانند سنگ آهن، تقاضای ضعیف تری را تجربه کرده بودند و سبب شده بود ظرفیت تولید خود را 10 تا 13 درصد کاهش دهند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد