گفتگو، یادداشت و نشست خبری

اختصاصی معدن نیوز؛ در آخرین روزهای کرونایی سال 98 صورت گرفت؛

گام مثبت صبا فولاد خلیج فارس در تامین مواد اولیه بزرگترین فولاد ساز کشور

گام مثبت صبا فولاد خلیج فارس در تامین مواد اولیه بزرگترین فولاد ساز کشور
پایگاه خبری معدن نیوز - شرکت صبا فولاد خلیج فارس در زمستان سال گذشته و همزمان با بحران کمبود قراضه و آهن اسفنجی، بخشی از مواد اولیه بزرگ‌‌ ترین فولادساز کشور (فولاد مبارکه اصفهان) را تامین نمود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، شرکت صبا فولاد خلیج فارس در زمستان سال گذشته و همزمان با بحران کمبود قراضه و آهن اسفنجی، بخشی از مواد اولیه بزرگ‌‌ ترین فولادساز کشور (فولاد مبارکه اصفهان) را تامین نمود.

مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس در گفت‌و‌گو با معدن‌ نیوز گفت: محصول فعلی شرکت صبا فولاد خلیج فارس، بریکت آهن، جایگزین بسیار خوبی برای قراضه بوده و با توجه به اینکه فولاد مبارکه اصفهان در شرایط کنونی و متاثر از محدودیت های بازار زنجیره تامین به شدت با مشکل مواجه بود بر همین اساس همکاری بسیار خوبی مابین شرکت صبا فولاد خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان در جهت رفع این مشکل صورت گرفت.

مرتضی یزدخواستی درباره جزییات این همکاری اظهار داشت: بر اساس قراردادی که مابین این شرکت و فولاد مبارکه منعقد شد، اولین محموله محصول بریکت گرم (HBI) این شرکت 20 اسفندماه سال 98 و در اوج بحران کمبود مواد اولیه خصوصا گندله و آهن اسفنجی و دومین و سومین محموله نیز به ترتیب در اوایل فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به فولاد مبارکه تحویل داده شد. 

وی این تعامل را بسیار مثبت دانست و بیان کرد: این همکاری چند نکته مثبت به همراه دارد، در ابتدا اینکه آهن در داخل کشور به فولاد و نورد تبدیل شده و برای کشور ارزش افزوده ایجاد می‌کند و از سویی دیگر این خودکفایی منجر شد که برای تامین این محصول به دلایل تحریم و البته محدودیت های حاصل از شیوع بیماری کرونا دچار مشکل نباشیم.

یزدخواستی در ادامه خاطرنشان کرد: البته HBI یک محصول استراتژیک و صادراتی است و تقاضای خرید آن جهت صادرات به کشورهای مختلف همیشه وجود داشته و این شرکت با هدف کمک به ارزآوری کشور و نیز با توجه به نیاز ارزی شرکت جهت تامین قطعات فنی مورد نیاز و توسعه خطوط تولید، بخش قابل توجهی از محصول شرکت پیش از این صادر می شد.

به گفته وی محصول هات بریکت صبا فولاد خلیج فارس اکنون در کنار صادرات متقاضی داخلی نیز دارد و ارائه آن جهت مصرف داخلی فولادسازان به ویژه فولاد مبارکه با هدف کمک به زنجیره تولید داخل و ارزش افزوده تولیدات صنعتی کشور از اولویتهای این شرکت محسوب می گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد