اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت کردستان:

کمک بیش از ۳ میلیارد تومانی صنعتگران و معدنکاران کردستان به دانشگاه علوم پزشکی کردستان

کمک بیش از ۳ میلیارد تومانی صنعتگران و معدنکاران کردستان به دانشگاه علوم پزشکی کردستان
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تقدیر از اصناف و بازارایان کردستان، گفت: اصناف و بازاریان کردستان ماه طلایی (اسفند ماه) در کسب و کار خود را با همدلی و یکپارچگی برای حفظ سلامتی مردم تعطیل کردند و همانند گذشته در این اقدام ملی پیش گام شدند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با تقدیر از اصناف و بازارایان کردستان، گفت: اصناف و بازاریان کردستان ماه طلایی (اسفند ماه) در کسب و کار خود را با همدلی و یکپارچگی برای حفظ سلامتی مردم تعطیل کردند و همانند گذشته در این اقدام ملی پیش گام شدند.

محمد دره­ وزمی در اولین جلسه کمیسیون نظارت بر واحدهای صنفی استان در سال جدید گفت: از کل واحدهای صنفی استان تعداد 6 هزار واحد صنفی در زمره واحدهای پر خطر در زمینه شیوع کرونا محسوب می شدند.

وی خاطر نشان ساخت: در نتیجه گشت و بازرسی‌های انجام شده بیش از یک هزار واحد صنفی پرخطر در استان شامل چندین پاساژ و مجتمع تجاری پلمپ شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان به حمایت‌های صنعتگران و معدنکاران استان در ایام کرونا اشاره کرد و یادآور شد: بیش از سه میلیارد و 200میلیون تومان کمک مالی به همت صاحبان واحدهای صنعتی و معدنی در استان جمع‌آوری و برای تهیه کالا و تجهیزات پزشکی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی کردستان هزینه شد.

دره وزمی این اقلام را ونتیلاتور، تخت بیمارستانی، پالسی اکسیمتر، تب سنج الکترونیکی و... عنوان کرد و افزود: علاوه بر این کمک ها 80 هزار عدد ماسک سه لایه و بیش از 14 هزار عدد ماسک N95 به صورت رایگان از طرف این سازمان به دانشگاه علوم پزشکی استان اهدا شد.

وی از دیگر اقدامات انجام شده این سازمان در راستای مقابله با کرونا را تغییر خط تولید چهار واحد صنعتی در استان اعلام کرد و گفت: تاکنون 100 هزار لیتر الکل اتانول در اختیار این واحدها قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: با این میزان الکل اختصاص داده شده به استان بیش از 350 هزار بطری محلول ضدعفونی کننده تولید و روانه بازار شده است.

دره وزمی یادآور شد: بنابر مسئولیت اجتماعی، این سازمان وظیفه تامین 62 هزار بسته اقلام بهداشتی و 22 هزار بسته کالای معیشتی را عهده دار گردید که خوشبختانه مایحتاج مورد نیاز در کمترین زمان ممکن تهیه و در اختیار ارگانهای مسئول جهت توزیع قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با بسیج همگانی خوشبختانه در واحدهای صنفی و صنعتی استان بیش از یک میلیون عدد ماسک سنتی تولید و در بین مردم استان توزیع گردید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: با تلاش واحدهای صنعتی بیش از 2میلیون و 700 هزار جفت دستکش یکبار مصرف وارد استان شد که این میزان در تعدادی از فروشگاه­های منتخب در بین مردم استان با قیمت مصوب توزیع گردید.

دره وزمی خاطر نشان ساخت: با بهره برداری از دو واحد تولید دستکش یکبار مصرف در استان، خوشبختانه نیاز استان تامین و دیگر نیازمند واردات دستکش نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: در زمینه حمایت­ از واحدهای صنفی آسیب دیده از کرونا جلسات بسیار زیادی را برگزار نمودیم که در قالب کارگروه­های تخصصی در زمینه حمایت­های تامین اجتماعی و امور مالیاتی اقدامات لازم را به استحضار شهروندان عزیز خواهیم رساند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد