طلا و نقره

مدیر معادن ایمیدرو خبر داد:

افزایش ۱۷ درصد تولید طلا در دستور کار ایمیدرو/ هدفگذاری تولید ۱۳۳۳ کیلوگرم شمش طلا در سال جاری از دو معدن موته و زرشوران

افزایش ۱۷ درصد تولید طلا در دستور کار ایمیدرو/ هدفگذاری تولید ۱۳۳۳ کیلوگرم شمش طلا در سال جاری از دو معدن موته و زرشوران
پایگاه خبری معدن نیوز - مدیر معادن سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از برنامه افزایش تولید طلا در معادن موته (اصفهان) و زرشوران (اذربایجان غربی) به میزان ۱۷ درصد نسبت به عملکرد سال ۹۸ خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مدیر معادن سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از برنامه افزایش تولید طلا در معادن موته (اصفهان) و زرشوران (اذربایجان غربی) به میزان 17 درصد نسبت به عملکرد سال 98 خبر داد.

«امید امامی» افزود: سال گذشته تولید شمش طلا در این واحدها در مجموع به یکهزار و 139 کیلوگرم رسید و امسال دستیابی به یک هزار و 333 کیلوگرم هدفگذاری شده است.

وی افزود: برنامه امسال به عنوان سال «جهش تولید» بگونه ای پیش بینی شده که در تمامی بخش ها رشد تولید خواهیم داشت و در زمینه سنگ آهن انتظار می رود به افزایش عملکرد نسبت به سال 98 به میزان 19 درصد دست یابیم.

به گفته امامی، میزان تولید سنگ آهن در معادن ایمیدرو به رقم 75 میلیون تن خواهد رسید، درحالی که پارسال رقم 62.5 میلیون تن ثبت شد.

پیش از این نیز عباس نعیمی قائم مقام و عضو هیئت عامل ایمیدرو اعلام کرد: برنامه تولید امسال واحدهای بخش معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در شرایط کاهش رشد تولید جهانی ناشی از کرونا، افزایشی است. طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، برنامه تولید زنجیره فولاد شامل دانه بندی 31 درصد، کنسانتره سنگ آهن 7 درصد، گندله سنگ آهن 11 درصد، آهن اسفنجی 13 درصد، شمش فولاد 3 درصد، تولیدات فولادی یک درصد نسبت به سال 98 افزایش خواهد داشت.

امامی یادآور شد: کل استخراج مواد معدنی از حدود پنج هزار و 600 معدن فعال کشور بالغ بر 400 میلیون تن است و ایمیدرو با 15 معدن که دارای پروانه بهره برداری است و تعداد 21 معدن که به نام شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران است و همگی فعال می باشند در واقع با واحد های تابعه حدود 120 میلیون تن استخراج سالانه دارد.

مدیر معادن ایمیدرو با بیان اینکه حقوق دولتی معادن پیش بینی شده در بودجه سالهای 98- 1397 به ترتیب 1000 و یک هزار و 500 میلیارد تومان بوده و میزان پرداختی ایمیدرو در 97 برابر با 532 میلیارد تومان و سال گذشته نیز 487 میلیارد تومان ثبت شد.

وی پیرامون برنامه امسال توضیح داد: میزان حقوق دولتی معادن پیش بینی شده در بودجه سال 1399 رقم دو هزار و 800 میلیارد تومان است که تاکنون 900 میلیارد تومان پرداخت شد. وزارت صنعت، معدن و تجارت در اردیبهشت ماه جاری، از دریافت یک هزار و 871 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در سال 98 خبر داد.

مجموع معادن دارای پروانه کشور بالغ بر 10 هزار و 404 معدن است و افزون پنج هزار و 600 معدن فعال هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد