فولاد و آهن

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین:

خصوصی سازی معادن هر چه سریع تر عملیاتی شود/ سهام ذوب آهن دارای ارزندگی شده است

خصوصی سازی معادن هر چه سریع تر عملیاتی شود/ سهام ذوب آهن دارای ارزندگی شده است
پایگاه خبری معدن نیوز - غلامرضا ســلیمانی در مورد ضــرورت جلوگیری از خام فروشی، تاکید کرد: سهام عمــده شــرکت ذوب آهن اصفهان برای شرکت تامین اجتماعی است که با بازسازی کوره ها، ظرفیت تولید آن را به چهار میلیون تن رسانده ایم که برای این مقدار تولید به ۱۰ میلیون تن ســنگ آهن نیاز اســت.
  بزرگنمايي:

غلامرضا ســلیمانی در مورد ضــرورت جلوگیری از خام فروشی، تاکید کرد: سهام عمــده شــرکت ذوب آهن اصفهان برای شرکت تامین اجتماعی است که با بازسازی کوره ها، ظرفیت تولید آن را به چهار میلیون تن رسانده ایم که برای این مقدار تولید به 10 میلیون تن ســنگ آهن نیاز اســت.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تامین افزود: لازم به ذکر است که طرح توسعه و سرمایه گذاری در همه کارخانجات ما وجود دارد تا بتوانند به منظور جلوگیری از خام فروشی، محصولات پایین دستی تولید کنند. به همین منظور این شرکت ها سهم عمده ای از محصولات مواد خام صنایع بالادستی را می گیرند و به ارزش افزوده تبدیل می کنند.

وی گفت: درحال حاضر نزدیک به دو سال است که ذوب آهن از حالت زیانده خارج شده و سهام آن دارای ارزندگی شده است.

سلیمانی افزود: روش های مورد استفاده در فولادسازی ازجمله کوره بلند (استفاده از زغالسنگ) و یا روش احیای مستقیم و قوس الکتریکی (استفاده از برق) است که این شرکت از کوره بلند و زغالسنگ بهره می گیرد؛ بنابراین از گاز یارانه ای دولت با قیمت 800 و 900 به ازای هر کیلو را در این شرکت استفاده نمی کنیم. به معنای دیگر ما در ذوب آهن در هر کیلو 800 تا 900 تومان هزینه یارانه دولت در گاز را نداریم و اگر دولت هدفمندی یارانه گاز را در این صنعت اجرا کند، آسیبی به این بخش وارد نخواهد شد.

وی با اشاره به صحبت های وزیر صمت درمورد خصوصی سازی معادن نیز، گفت: به عنوان کارشناس معتقدیم که دولت هرچه زودتر اقدام به خصوصی سازی کند بهتر است، اما این خصوصی سازی باید به روش درست انجام شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد