گفتگو، یادداشت و نشست خبری

یادداشت مشاور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در امور پژوهشی:

آیا فلز مس می تواند به مبارزه با کووید-۱۹ کمک کند؟

آیا فلز مس می تواند به مبارزه با کووید-۱۹ کمک کند؟
پایگاه خبری معدن نیوز - مریم کارگر راضی؛ مشاور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در امور پژوهشی در یادداشتی به بررسی تاثیر فلز مس در مبارزه با کرونا پرداخته است که از نظر می گذرد:
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، مریم کارگر راضی؛ مشاور مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در امور پژوهشی در یادداشتی به بررسی تاثیر فلز مس در مبارزه با کرونا پرداخته است که از نظر می گذرد:

متخصصان کاربرد گسترده آلیاژهای مس در فضاهای عمومی را جهت کاهش شیوع کووید-19 در به حداقل رساندن پاندمی های آتی پیشنهاد می کنند. مقاله پیش رو، مروری بر تحقیقات شیمیدانان و میکروبیولوژیست ها در خصوص عملکرد سطوح مسی در مقایسه با سایر سطوح در حذف فعالیت ویروس کووید-19 دارد.

 مس سلاح قدرتمندی در مبارزه علیه کووید-19 و پاندمی های آتی است که باید از آن استفاده کنیم. در طول تاریخ، مس به خاطر فعالیت ضد میکروبی اش شناخته شده است. با ابداع آنتی بیوتیک ها، ارزش مس به عنوان یک درمان پزشکی کنار گذاشته شد و در پایگاه دانش جمعی مان گم شد. درحالی که دنیا بر درمان بیماران مبتلا به کووید-19 و توسعه ی کیت های تست و واکسن ها تمرکز دارد، اما پیشگیری اهمیت بیشتری دارد. تحقیقات روزافزون حاکی از آن است که آلیاژهای مس پتانسیل کنترل گسترش بیماری های عفونی و کاهش اثرات پاندمی های آتی را دارند.

 جهت دریافت مقاله اینجا کلیک کنید.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد