اخبار استان ها

رئیس سازمان صمت قم در نخستین جلسه شورای معادن در سال 99 مطرح کرد:

برنامه احیای ۱۰ معدن راکد قم/ طرح‌های مطالعاتی دریاچه نمک در حال پیگیری است/ مقدمات اکتشاف معادن فلزی فراهم شده است

برنامه احیای ۱۰ معدن راکد قم/ طرح‌های مطالعاتی دریاچه نمک در حال پیگیری است/ مقدمات اکتشاف معادن فلزی فراهم شده است
پایگاه خبری معدن نیوز - رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طرح‌های ایجاد جاده برای دسترسی گردشگری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی دریاچه نمک پیگیری می‌شود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، رئیس سازمان، صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طرح‌های ایجاد جاده برای دسترسی گردشگری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی دریاچه نمک پیگیری می‌شود.

محمود سیجانی در نخستین جلسه شورای معادن در سال 99 که بعد از ظهر شنبه در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با بیان اینکه با جدییت پیگیر بررسی طرح‌های مطالعاتی و سرمایه‌گذاری در دریاچه نمک قم هستیم و از طرح‌های مطالعاتی غفلت نخواهیم کرد، گفت: پیگیر احداث جاده و هم بخش گردشگری دریاچه نمک هستیم و هم‌چنین در بحث محدودیت شعاع 120 کیلومتری تهران موانع را برطرف می‌کنیم تا بتوانیم در کنار این شعاع واحدهای فرآوری معادن ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم معادن در جهش و رونق تولید، افزود: معادن مس و آهن و طلا که ارزش افزوده بسیاری دارند و برای صنایع قم هم ظرفیت مطلوبی هستند را بررسی می‌کنیم؛ هم‌چنین 10 معدن راکد که فعالیت اقتصادی نداشتند را احیا خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اظهار کرد: مقدمات اکتشافات معادن فلزی شروع شده است و احداث واحدهای فرآوری در کنار معادن فلزی بزرگ از جمله منگنز را در برنامه و مصوبات شورای معادن در حال بررسی داریم.

گفتنی است، در استان قم 150 پروانه بهره برداری از معادن وجود دارد که تعدادی از این معادن به دلایلی غیر فعال بوده و80 معدن فعال هستند


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد