فولاد و آهن

تحلیلگر بازارهای بین المللی معدن و صنایع معدنی بررسی کرد:

مروری بر بازار زنجیره سنگ آهن و فولاد/ چینی ها خرید گندله به جای کنسانتره را ترجیح می دهند

مروری بر بازار زنجیره سنگ آهن و فولاد/ چینی ها خرید گندله به جای کنسانتره را ترجیح می دهند
پایگاه خبری معدن نیوز - بهای بیلت CIS فوب دریای سیاه ۳۳۵ دلار ارزیابی می شود درحالی که چینی ها برای تحویل جولای تقاضای خوبی را به بازار ارائه کرده اند و اگر کرایه حمل به ۳۰ دلار به ازای هر تن کاهش پیدا کند فولادسازان CIS قادر خواهند بود بیلت خود را ۳۴۰ تا ۳۴۵ دلار نیز به فروش برسانند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بهای بیلت CIS فوب دریای سیاه 335 دلار ارزیابی می شود درحالی که چینی ها برای تحویل جولای تقاضای خوبی را به بازار ارائه کرده اند و اگر کرایه حمل به 30 دلار به ازای هر تن کاهش پیدا کند فولادسازان CIS قادر خواهند بود بیلت خود را 340 تا 345 دلار نیز به فروش برسانند.

چین اخیرا 60 هزار تن بیلت از کشورهای هند، ویتنام و روسیه به بهای 370 تا 375 دلار CFR تحویل ماه ژوئن خریداری کرده و ترکیه نیز یک محموله بیلت را به صورت CFR خریداری کرده است.

صادرات میلگرد ترکیه به شرق آسیا قوت گرفته و به همین دلیل است که خرید بیلت از سوی این کشور صورت می گیرد. 

بیلت روسیه نیز 360 دلار تحویل CFR تونس به فروش رسیده و اخیرا کرایه حمل ها افزایش داشته و در نتیجه این قیمت ها دیگر قابل کار و قابل قبول نیست.

از سوی دیگر ویتنام 30 هزار تن بیلت به بهای 365 دلار فوب با کرایه حمل 10 دلار به چین به فروش رسانده است.

واردات بیلت از آسیا برای چینی ها شامل معافیت 2 درصدی تعرفه می باشد لذا چینی ها ترجیح می دهند واردات خود را از منابع آسیایی انجام دهند. 

اخیرا واردات کلاف گرم HRC از سمت چین افزایش داشته و حدود 100 هزار تن HRC از هند به بهای 385 تا 390 دلار CFR خریداری شده و سود چینی ها از این معامله 150 یوان در هر تن ارزیابی می شود. چینی ها اعلام داشته اند قیمت خرید بالاتر از 390 دلار قابل کار نبوده و قطعا خریدی نخواهند داشت.

تقویت معاملات میلگرد آتی شانگهای، نشان دهنده افزایش مصرف آتی به ویژه از ماه اکتبر به بعد است و همین امر باعث شده بهای بیلت داخلی چین اندکی افزایشی داشته باشد و رویکردها به بازگشایی بازارها و افزایش مصرف فولاد مثبت ارزیابی شود.

میلگرد صادراتی چین در حال حاضر بین 420 تا 440 دلار فوب اعلام می شود.

بهای هر تن اسلب CIS نیز 335 دلار ارزیابی می شود هر چند که تقاضا برای اسلب به شدت افت داشته و در ترکیه و ایتالیا تقاضای زیادی به چشم نمی خورد. با فرض آنکه خریداری وجود داشته باشد قیمت CFR حدود 355 دلار برای تحویل فوری و آخر ماه می و ژوئن مورد پذیرش است و از سوی دیگر خریداران درخواست تخفیف دارند چراکه تقاضای خوبی در بازار دیده نمی شود.

در ترکیه هم با توجه به اینکه قیمت ورق گرم 380 دلار فوب صادراتی پیشنهاد می شود (که حدود 50 تا 60 دلار آن هزینه تبدیل و تولید می باشد)، قیمت های اسلب مورد نظر در محدوده 320 دلار می باشد.

تقاضای کنسانتره وارداتی به چین ضعیف شده و این کشور اخیرا ترجیح می دهد گندله را از اوکراین و با قیمت 990 یوان در هر تن خرید نماید درحالی که قیمت کنسانتره اوکراین 750 یوان می باشد. گندله هند هم بین 100 تا 103 دلار در هر تن تحویل چین ارزیابی می شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد