گفتگو، یادداشت و نشست خبری

مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس در گفت و گو با معدن نیوز خبر داد:

اتمام تست های سرد فاز ۲ فولادسازی فولاد کاوه جنوب کیش

اتمام تست های سرد فاز ۲ فولادسازی فولاد کاوه جنوب کیش
پایگاه خبری معدن نیوز - فاز ۲ فولادسازی فولاد کاوه جنوب کیش ازجمله طرح های در دست اجرای این واحد فولادسازی بود که نه تنها با عملیاتی شدن آن به ظرفیت فولاد کشور افزوده می شود بلکه سبب خواهد شد ظرفیت این واحد مستقر در جنوب کشور دو برابر شده و از ۱.۲ میلیون تن به ۲.۴ میلیون تن افزایش یابد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، فاز 2 فولادسازی فولاد کاوه جنوب کیش ازجمله طرح های در دست اجرای این واحد فولادسازی بود که نه تنها با عملیاتی شدن آن به ظرفیت فولاد کشور افزوده می شود بلکه سبب خواهد شد ظرفیت این واحد مستقر در جنوب کشور دو برابر شده و از 1.2 میلیون تن به 2.4 میلیون تن افزایش یابد. 

محمد اتابک مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس درخصوص فاز 2 فولادسازی فولاد کاوه جنوب کیش با تاکید بر اجرا و تکیمل این طرح توسعه ای به معدن نیوز گفت: تست های سرد این کارخانه به اتمام رسیده و ترانس ها برقدار شده اند و تست های آزمایشی دستگاه ها نیز انجام گرفته است و امروز آماده بهره برداری می باشد.

وی با تاکید دوباره این موضوع که تست سرد کارخانه و نصب دستگاه ها کاملا تمام شده افزود: امیدوار هستیم که در ماه های آینده و تا قبل از اتمام نیمه نخست سال این واحد به تولید آزمایشی برسد.

اتابک در خاتمه اظهار داشت: از آنجایی که تست سرد این واحد انجام شده، در مرحله راه اندازی آزمایشی هستیم و تا شهریور ماه بهره برداری از آن صورت خواهد گرفت و نخستین محصول را از آن خواهیم داشت.

گفتنی است، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به منظور تکمیل زنجیره تولید فولاد و رفع محرومیت زدایی، پروژه فاز دوم فولادسازی را با ظرفیت تولید سالیانه 1.2 میلیون تن در سال در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در مجاورت واحد فولادسازی فاز 1 تعریف و هم اکنون در حال احداث آن می باشد.

برآوردها نشان می دهد، با اجرای این طرح، تولید مجتمع از 1.2 میلیون تن به 2.4 میلیون تن بیلت در سال افزایش خواهد یافت و 5 درصد به ظرفیت فولاد خام کشور افزوده خواهد شد.

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و یکی از شرکت های تابعه هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس در حوزه صنایع مادر بوده که از سال 1386 در زمینی به مساحت 170 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس (بندرعباس) وارد فاز اجرایی گردیده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد