سنگ آهن و ذغال سنگ

اطمینان تقی زاده به سهامداران چادرملو؛

سهامداران نگران نباشند، شرایط چادرملو عالی است

سهامداران نگران نباشند، شرایط چادرملو عالی است
پایگاه خبری معدن نیوز - ناصر تقی زاده مدیرعامل چادرملو در نشست خبری با اصحاب رسانه خطاب به سهامداران این شرکت گفت نگران نباشید شرایط چادرملو عالی است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، ناصر تقی زاده مدیرعامل چادرملو در نشست خبری با اصحاب رسانه خطاب به سهامداران این شرکت گفت نگران نباشید شرایط چادرملو عالی است.

وی افزود: اقدامات موثری در دست انجام است که به زودی اعلام خواهد شد.

تقی زاده اظهار داشت: به دولت اعلام کردیم هر پهنه ای به ما بسپارند آمادگی سرمایه گذاری اکتشافی در آنرا داریم.

وی در این نشست خبری تصریح کرد: چادرملو نیز با قدرت به اکتشافات می پردازد و سهامداران اصلا نگران کمبود مواد اولیه نباشند.

مدیرعامل چادرملو در این نشست با بیان اینکه چادرملو به سرعت در حال آماده سازی آنومالی D19 است اظهار داشت: ضمن آنکه با تمام توان آماده خرید سنگ از دیگر معادن نیز می باشد. فعالیت در این پهنه تسریع شده و بطور جدی در 6 ماه آینده خاکبرداری خواهیم کرد.

وی با تاکید این نکته که هر واحد معدنی نیاز به توسعه و اکتشاف دارد تاکید کرد: طبیعتا باید با تعامل با محیط زیست و درک شرایط یکدیگر در جهت حفظ اشتغال و رشد این بخش از صنعت تلاش کرد.

تقی زاده خاطرنشان ساخت: گندله سازی شماره 2 چادرملو با سرعت مناسبی در حال اجرا می باشد و طرح سیلیکومنگنز و ذوب سرمد را خیلی سریع اجرا خواهیم کرد. همچنین امسال خط یک پروژه انتقال آب خلیج فارس به بهره‌برداری می رسد.

وی در ادامه افزود: در فعالیت‌های توسعه ای گاهی به بن بست‌های زیست محیطی برخورد می‌کنیم و اگرچه طرفدار محیط زیست هستیم ولی سختگیری‌های بی مورد را درست نمی دانیم و معتقدیم باید هم تولید صورت گیرد و هم محیط‌زیست حفظ بماند. من در گل‌گهر برنامه ایجاد 5000 هکتار فضای سبز داشتم که 1000 هکتار آن شروع شده بود، در چادرملو هم چنانچه خط انتقال آب به چادرملو برسد، بخشی از منابع آبی خود را طبق نظر کارشناسان به ایجاد فضای سبز اختصاص خواهم داد.

مدیرعامل چادرملو گفت: امروز هزینه حمل سنگ آهن از خواف تا بندر عباس بسیار گرانتر از هزینه حمل سنگ با کشتی 100 هزار تنی از هر نقطه جهان تا بندرعباس است لذا سرمایه گذاری در استرالیا و حمل سنگ از آن کشور منطقی و حتی ضروری است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود افزایش قیمت سهام را نه به نفع سهامداران و نه شرکت ها خواند و گفت: این رشد قیمت ها نفس همه را می گیرد.

تقی زاده تاکید کرد: سرمایه شرکت چادرملو از 33 هزار و 500 میلیارد ریال نهایتا به 67 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی اشاره ای هم به مبحث قیمت گذاری زنجیره فولاد داشت و گفت: در بحث قیمت گذاری نقش شرکت ها باید مشخص شود و همه چیز مطابق نرخ های بین‌المللی و نهایتا 10 درصد کمتر از آن باشد. باید برای فروش اجازه داشته باشیم و خودمان تعامل داشته نماییم در حالی که اکنون شرکت ها موظفند محصولتشان را با قیمت مشخص به شرکت های مشخص بفروشند که این مسئله درست نیست. البته معاون معدنی جدید وزارت صمت حرکت خوبی را برای اطلاع نظرات کارشناسان با انجمن فولاد و انجمن سنگ آهن شروع کرده است. در شرایط حال حاضر تعیین قیمت کنسانتره با 16 درصد شمش خوزستان اصلا منطقی نیست و اگرچه قیمت سنگ و حتی محصولات نوردی در سطوح بین‌المللی تعیین می شود، اما در میانه این زنجیره یعنی کنسانتره به هیچ وجه قیمت گذاری منطقی نیست و باید تجدید نظر اساسی صورت گیرد.

مدیرعامل چادرملو عنوان کرد: شرکت ها برای توسعه و اکتشاف، سودشان را خرج می کنند به عنوان مثال در آنومالی D19، میلیاردها تومان هزینه شده که این هزینه از محل سود شرکت صورت می گیرد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: در طرح های توسعه ای حتما باید برای واحدهای جدید از تکنولوژی‌های نو استفاده کرد البته سوخت ارزان باعث کاهش تمایل معدنداران به استفاده از ماشین آلات مدرن می شود. 

تقی زاده تصریح کرد: ماشین آلات معدنی تولید سال 2002 نباید در معادن استفاده شوند درحالی که در دنیا ماشین آلات معدنی را بعد از 5 سال از رده خارج می کنند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد