فولاد و آهن

از وضعیت تولید بنگاه های بزرگ معدن و صنایع معدنی در فروردین ماه چه خبر؟

از وضعیت تولید بنگاه های بزرگ معدن و صنایع معدنی در فروردین ماه چه خبر؟
معدن نیوز - جزییات عملکرد تولید بنگاه های بزرگ معدن و صنایع معدنی در فروردین ۱۳۹۹ از سوی کامودیتی منتشر شد که بر این اساس به نظر می رسد کرونا بر روند تولید واحدها بی تاثیر نبوده و منجر به کند شدن روند رو به رشد آنها نیز شده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، جزییات عملکرد تولید بنگاه های بزرگ معدن و صنایع معدنی در فروردین 1399 از سوی کامودیتی منتشر شد که بر این اساس به نظر می رسد کرونا بر روند تولید واحدها بی تاثیر نبوده و منجر به کند شدن روند رو به رشد آنها نیز شده است.

بررسی این آمار نشان می دهد در مدت مذکور تولید کنسانتره سنگ آهن با 5 درصد کاهش درمجموع به 3.8 میلیون تن رسیده این. گل گهر علیرغم کاهش 18 درصدی، با تولید یک میلیون و 185 هزار تن همچنان درصدر تولیدکنندگان این محصول است. تولید چادرملو هم به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ با 21 درصد افت 736 هزار تن شده است. میدکو شاهد رشد 47 درصدی تولید کنسانتره بوده و تولیدش به 633 هزار تن رسیده است. تولید توسعه فراگیر سناباد وابسته به فولاد خوزستان هم با رشد 138 درصدی بیشترین رشد را داشته و تولیدش به حدود 242 هزار تن رسیده است.

در بخش گندله هم نظیر کنسانتره، تولید افت 4 درصدی داشته و حجم آن به 3 میلیون و 661 هزار تن رسیده و اکثر واحدها بجز صبانور افت تولید را به ثبت رساندند. تولید گل گهر به عنوان بزرگترین تولیدکننده با 3 درصد کاهش یک میلیون و 26 هزار تن شده و تولید فولاد مبارکه با 9 درصد افت 608 هزار تن شده است. تولید میدکو با 5 درصد کاهش 550 هزار تن و فولاد خوزستان با یک درصد کاهش 536 هزار تن را رد کرده است.

تولید آهن اسفنجی اما با 3 درصد رشد 2.5 میلیون تن را رد کرده است. بیشترین تولید مربوط به مبارکه با حجم تولید 711 هزار تن می باشد که رشد 2 درصدی داشته است. تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان 15 درصد، فولاد کاوه 18 درصد، میانه 157 درصد و شادگان 85 درصد رشد داشته اند. رشد تولید صبافولاد هم 24 درصد بوده است.

در بخش شمش فولاد شاهد رشد تنها یک درصدی تولید بودیم و تولید درمجموع به یک میلیون و 798 هزار تن رسید که از این میزان 900 هزار تن متعلق به واحدهای گروه فولاد مبارکه با رشد 9 درصدی بوده و 345 هزار تن نیز مربوط به فولاد خوزستان با تولید 345 هزار تن و رشد 6 درصدی تولید می باشد. تولید شمش ذوب آهن اما افت 15 درصدی را تجربه کرده و به 172 هزار تن کاهش یافته است.

در این بین تولید فولاد میدکو در واحد بردسیر با 258 درصد رشد 49 هزار تنی شده است.

با این حال در حوزه محصولات فولادی افت 4 درصدی به ثبت رسیده و به یک میلیون و 110 هزار تن رسیده است.

در بخش آلومینا 14 درصد، آلومینیوم 46 درصد که آلومینیوم ایران 6 درصد و المهدی 118 درصد رشد را تجربه کردند.
در بخش مس اما کاتد 17 درصد افت و آند 2 درصد افت را شاهد بودند.


   shortlink:  
اخبار مرتبط
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد