آلومینیوم و مس

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

کشف ظرفیت های جدید معدنی؛ ۱۰۰ هزار متر حفاری عمقی برای استخراج سنگ معدن مس/ مس در اتحادیه اروپا عنصر درجه اول برای سرمایه گذاری شناخته می شود

کشف ظرفیت های جدید معدنی؛ ۱۰۰ هزار متر حفاری عمقی برای استخراج سنگ معدن مس/ مس در اتحادیه اروپا عنصر درجه اول برای سرمایه گذاری شناخته می شود
پایگاه خبری معدن نیوز- سعدمحمدی از کشفیات جدید معدنی خبر داد و گفت: امسال بیش از ۱۰۰ هزار متر حفاری عمقی انجام می‌دهیم.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سعدمحمدی از کشفیات جدید معدنی خبر داد و گفت: امسال بیش از 100 هزار متر حفاری عمقی انجام می‌دهیم. 

اردشیر سعد محمدی؛ مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در رادیو ایران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به بخش معدن در جهت جهش تولید از کشف معادن جدید مس خبر داد و گفت: امسال خبر‌های خوشی در زمینه اکتشافات مس داریم که بیش از 100 هزار متر حفاری عمقی جهت کشف و استخراج سنگ معدن مس و کشف ظرفیت‌های جدید معدنی از جمله آنهاست.

وی افزود: ظرفیت مس ما هم اکنون حدود 32.5 میلیون تن در قالب 8 میلیارد کانسنگ معدنی است که رتبه هشتم جهانی را در این زمینه به کشور ما اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس از توجه ویژه کشور‌های اروپایی به سرمایه گذاری در این صنعت هم سخن گفت و ادامه داد: عنصر مس در اتحادیه اروپا به عنوان عنصر درجه اول برای سرمایه گذاری شناخته شده است. بر اساس برآورد‌ها سهم نفت در انرژی مصرفی دنیا اکنون حدود 39 درصد است که در 30 سال آینده به 13 درصد کاهش خواهد یافت.

او افزود: در مقابل سهم انرژی الکتریکی از 19 درصد کنونی به 49 درصد افزایش می‌یابد. از این رو مس به عنوان یکی از کالا‌های راهبردی در صنعت الکتریسیته نقش ویژه‌ای دارد.

سعدمحمدی کیفیت بالا را یکی از ویژگی‌های مس تولیدی ایران عنوان کرد و گفت: مس تولیدی ایران که به 5_9 معروف است، عیاری برابر با 99.999 درصد را دارد که به دلیل کیفیت و خلوص بالا ظرفیت بی نظیری را برای تامین نیاز‌های صنایع الکتریکی داراست. از این رو با توجه به پیش بینی‌ها مبنی بر افزایش 6 تا هشت میلیون تن تقاضای مس ظرف 15 سال آینده در جهان، شرکت ملی صنایع مس برآن شده تا در یک افق چهار ساله ظرفیت تولید خود را به 550 هزار تن مس کاتلین افزایش دهد.

مدیر عامل صنایع مس ضرورت یک برنامه ریزی مدون در حوزه معدن را خواستار شد و با انتقاد از ساختار‌های تامین مالی بنگاه‌های تولیدی تصریح کرد: توجه به معدن می‌تواند یکی از الگو‌های مناسب جهت محرومیت زدایی بوده که همزمان می‌تواند سهم بیشتری را در تولید ناخالص ملی از آن خود کند. از این رو حمایت‌های پولی و مالی از بخش معدن امری ضروری است.

وی در پایان با اشاره به رونق بازار سرمایه در روز‌های اخیر در عین حال تاکید کرد: بورس با وجود ظرفیت‌های فراوان هنوز یک منبع مطمئن جهت تامین سرمایه به شکلی واقعی به حساب نمی‌آید و شبکه بانکی هنوز نقش اصلی را در این زمینه بازی می‌کند از این رو اصلاح ساختار‌های پولی و بانکی در جهت کمک به تولید در صنایع مبنایی همچون معدن ضرورتی اجتناب ناپذیر است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد