سنگ آهن و ذغال سنگ

فروش یوانی سنگ آهن از سوی BHP به بائواستیل چین افزایش می یابد

فروش یوانی سنگ آهن از سوی BHP به بائواستیل چین افزایش می یابد
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد: بی اچ پی به عنوان برترین معدنکار جهان، اعلام کرد که نخستین فروش یوانی سنگ آهن خود به شرکت آهن و فولاد Baoshan چین یا همان Baosteel را در روز سه شنبه هفته گذشته به سرانجام رسانده و در آینده فروش خود را با استفاده از Blockchain انجام خواهد داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد: بی اچ پی به عنوان برترین معدنکار جهان، اعلام کرد که نخستین فروش یوانی سنگ آهن خود به شرکت آهن و فولاد Baoshan چین یا همان Baosteel را در روز سه شنبه هفته گذشته به سرانجام رسانده و در آینده فروش خود را با استفاده از Blockchain انجام خواهد داد.

فروش یک محموله کشتی Cape Size از سنگ آهن فاین و لامپ به ارزش حدود 100 میلیون یوان معادل 14.1 میلیون دلار نشان می دهد که ارز چین در تجارت سنگ آهن نفوذ بیشتری پیدا کرده و پس از بائواستیل، بزرگترین فولادساز جهان یعنی گروه فولاد Baowu محموله سنگ آهنی از را از واله برزیل به یوان در ژانویه خریداری کرد.

بی اچ پی گفت: این معامله بخشی از یک توافق 12 ماهه است و شامل چندین محموله خواهد بود.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: امیدوار است به زودی بتواند نخستین معامله سنگ آهن خود به روش Blockchain را با بائواستیل انجام دهد.

چین بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن جهان، سال گذشته بیش از یک میلیارد تن از این ماده اولیه تولید فولاد را وارد کرد و مدت هاست که به دنبال نفوذ در بحث قیمت گذاری سنگ آهن برای کمک به شرکت های فولادی در نوسانات بازار می باشد.

بائو استل در بیانیه جداگانه ای خاطر نشان کرد: هم اکنون معاملات بر مبنای یوان با 3 غول سنگ آهنی از قبیل «بی اچ پی»، «ریوتینتو» و «واله» انجام داده است.

چهارمین معدنکار سنگ آهن یعنی گروه Fortescue Metals استرالیا نیز پس از راه اندازی یک واحد تجاری در چین در آوریل 2019، معاملات خود را بر مبنای یوان انجام می دهد.

بائواستیل گفته پیشرفت فعالیت های پولی در معاملات سنگ آهن نه تنها برای نیازهای عملیاتی بلکه در راستای روند بین المللی شدن یوان است.

بنا به بیانیه ریوتینتو که به رویترز ارسال شده بائواستیل به تازگی اولین خرید یوانی سنگ آهن خود را با ریوتینتو با پشتیبانی Standard Chartered و بستر مالی Contour Blockchain آغاز کرده است.

واردات سنگ آهن چین در ماه آوریل نسبت به ماه گذشته رشد بیش از 11 درصدی داشته زیرا فولادسازان به فکر بازگرداندن تولید پس از حذف محدودیت های قرنطینه که اقتصاد را در اوایل سال فلج کرده بود، افتاده اند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد