بورس

روند تغییرات موجودی فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای بررسی شد/ افزایش موجودی مس برای نخستین بار در طی دو ماه اخیر

روند تغییرات موجودی فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای بررسی شد/ افزایش موجودی مس برای نخستین بار در طی دو ماه اخیر
معدن نیوز - رویترز گزارش داد: براساس آخرین داده های مبادله شده، موجودی مس در انبارهای بورس آتی شانگهای ShFE برای اولین بار در طی دو ماه اخیر افزایشی شد چراکه واردات این فلز تقاضا برای موجودی داخلی را کاهش داده است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد: براساس آخرین داده های مبادله شده، موجودی مس در انبارهای بورس آتی شانگهای ShFE برای اولین بار در طی دو ماه اخیر افزایشی شد چراکه واردات این فلز تقاضا برای موجودی داخلی را کاهش داده است.

اطلاعات موجود در روز جمعه نشان داد موجودی مس در انبارهای بورس آتی شانگهای با 2.3 درصد رشد به 208 هزار و 890 تن در هفته منتهی به 15 ماه می رسیده که این نخستین هفته افرایش از اواسط ماه مارس می باشد.

در ماه آوریل، موجودی مس در انبارهای بورس آتی شانگهای کاهش ماهانه را برای اولین بار از ماه سپتامبر 2017 به ثبت رساند زیرا تقاضا در چین پس از رفع محدودیت های ناشی از کروناویروس بهبود یافت.

تجار و تحلیلگران می گویند، سرمایه گذاران دریافته اند که خرید قرارداد بین المللی مس و فروش همزمان آن قرارداد در بورس آتی شانگهای که اغلب به عنوان «پنجره باز آربیتراژ» خوانده می شود، سودآور بوده و باعث ورود فلزات وارداتی به چین می شود.

یک تحلیلگر مستقر در چین که به دلیل سیاست های شرکت خود از افشای نامش امتناع کرد گفت: موجودی بورس آتی شانگهای ممکن است در هفته آینده کاهشی شود زیرا تقاضای مصرف کنندگان نهایی در چین به روند بهبود خود ادامه خواهد داد.

موجودی سرب اما با افزایش 11.9 درصدی در طول هفته مواجه شد و به 7,211 تن رسید که نخستین افزایش در حدود 3 ماه اخیر بوده است. موجودی این فلز که بیشتر در ساخت باتری های اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد هفته گذشته به کمترین میزان خود از اکتبر 2018 رسیده بود.

موجودی آلومینیوم در انبارهای بورس آتی شانگهای اما روند نزولی خود را شدت بخشید و در این مدت 9.4 درصد کاهش یافت و در میان تقاضای موجود در چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده و تولیدکننده فلزات سبک، در کمترین سطح سه ماهه اخیر یعنی 352 هزار و 342 تن ایستاد.

موجودی نیکل و قلع در طول هفته کمی کاهش داشت و موجودی روی با 4.9 درصد کاهش به 116 هزار و 22 تن در دوره مذکور رسیده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد