فولاد و آهن

اتحادیه اروپا تحقیقات پیرامون دامپینگ واردات فولاد از ترکیه را آغاز می کند

اتحادیه اروپا تحقیقات پیرامون دامپینگ واردات فولاد از ترکیه را آغاز می کند
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد: کمیسیون اروپا روز پنج شنبه اعلام کرد: تحقیقاتی را درمورد اینکه آیا ترکیه محصولات فولاد نورد گرم Hot-Rolled Flat Steel را دامپینگ کرده است، آغاز می کند. زیرا اروپا از تقاضای ضعیف فولاد به شدت آسیب دیده و رنج می برد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد: کمیسیون اروپا روز پنج شنبه اعلام کرد: تحقیقاتی را درمورد اینکه آیا ترکیه محصولات فولاد نورد گرم  Hot-Rolled Flat Steel را دامپینگ کرده است،  آغاز می کند. زیرا اروپا از تقاضای ضعیف فولاد به شدت آسیب دیده و رنج می برد.

ترکیه اصلی ترین منبع وارداتی محصولات نهایی فولادی به اتحادیه اروپا در سال 2018 بود که با رشد 65 درصدی، واردات را به 6.17 میلیون تن نسبت به سال قبل رساند.

انجمن فولاد اروپا (یوروفر) در روزنامه رسمی خود در روز پنج شنبه اعلام کرد: این تحقیق مشخص خواهد کرد که آیا محصول مورد بررسی، با قیمت ارزان روانه بازار شده یا خیر؟

طبق گفته انجمن فولاد اروپا (یوروفر) صنعت فولاد اروپا در سال گذشته با شرایط دشواری مواجه بود و میزان مصرف ظاهری فولاد در این منطقه 5.3 درصد کاهش داشت که بدترین عملکرد از سال 2012 می باشد.

همه گیری ویروس کرونا فعالیت های تجاری را نیز به دلیل تعطیلی بخش های اصلی و مصرف کننده نهایی مانند صنایع خودروسازی دچار مشکل کرده و باعث شده که فولادسازانی مانند آرسلورمیتال برخی کوره های بلند خود را خاموش نمایند.

یوروفر که در پی ثبت شکایتی این تحقیقات را آغاز کرده ماه گذشته اعلام کرد که تولید فولاد اتحادیه اروپا حدود 50 درصد کاهش یافته و سفارشات جدید نیز 70 تا 75 درصد کمتر شده است.

ماه گذشته رئیس اتحادیه اروپا هشدار داده بود که بحران کرونا ویروس می تواند منجر به دپوی عظیم فولاد شده که پس از بازگشت تقاضا می تواند اتحادیه اروپا را غرق نماید.

پس از تحمیل تعرفه 25 درصدی فولاد از سوی واشنگتن در سال 2018، بازارهای آمریکا بر روی بسیاری از صادرکنندگان اتحادیه اروپا بسته شد و اتحادیه اروپا برای محافظت از تولیدکنندگان اروپایی کنترل فولاد وارداتی را اعمال کرد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد