سنگ آهن و ذغال سنگ

کارخانه بازیابی هماتیت گل گهر وارد فاز تست و راه اندازی شد/ واحد فرآوری هماتیت به عنوان بزرگترین کارخانه هماتیتی کشور است

کارخانه بازیابی هماتیت گل گهر وارد فاز تست و راه اندازی شد/ واحد فرآوری هماتیت به عنوان بزرگترین کارخانه هماتیتی کشور است
پایگاه خبری معدن نیوز - صبح روز گذشته، جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت از پروژه کارخانه بازیابی هماتیت در منطقه گل‌گهر بازدید نمود و در جریان آخرین وضعیت این پروژه جهت عملیات تست و راه‌اندازی در سال جهش تولید قرار گرفت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، صبح روز گذشته، جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به همراه جمعی از معاونین و مدیران شرکت از پروژه کارخانه بازیابی هماتیت در منطقه گل‌گهر بازدید نمود و در جریان آخرین وضعیت این پروژه جهت عملیات تست و راه‌اندازی در سال جهش تولید قرار گرفت.

پروژه کارخانه بازیابی هماتیت، به عنوان بزرگترین کارخانه هماتیتی کشور شامل دو خط بازیابی خوراک خشک با ظرفیت 600 هزار تن در سال و دو خط بازیابی خوراک تر با ظرفیت 400 هزار تن در سال می‌باشد.

از مهم‌ترین مشخصات فنی این کارخانه می‌توان به مواردی همچون، عدم وابستگی 8 ساله تامین خوراک به معدن، تکمیل زنجیره ارزش محصولات به واسطه رمقگیری مواد میانی کم عیار هماتیتی، بهره‌گیری از دانش و سرمایه بومی منطقه گل‌گهر در طراحی، اجرا و نصب، ظرفیت خوراک دهی 4 میلیون تن در سال، ظرفیت تولید 1 میلیون تن کنسانتره در سال، کنسانتره محصول با عیار آهن 65 درصد، دانه‌بندی محصول زیر 100 میکرون، تولید پلت فید هماتیتی و عمر خوراک کارخانه 8 سال اشاره کرد.

میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این پروژه بالغ بر 3600 میلیارد ریال می باشد و میزان اشتغال پروژه نیز پس از بهره‌برداری 250 نفر به صورت مستقیم و 600 نفر به صورت غیر مستقیم خواهد بود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد