گفتگو، یادداشت و نشست خبری

معدن نیوز گزارش می دهد؛

یک اقدام مبتنی بر خودکفایی در صنعت فولاد که از نظرها دور ماند؛ بازسازی کوره احیاء کارخانه صبا فولاد خلیج فارس با همکاری ذوب آهن اصفهان

یک اقدام مبتنی بر خودکفایی در صنعت فولاد که از نظرها دور ماند؛ بازسازی کوره احیاء کارخانه صبا فولاد خلیج فارس با همکاری ذوب آهن اصفهان
پایگاه خبری معدن نیوز - پروژه بازسازی کوره احیاء شرکت "صبا فولاد خلیج فارس" با تلاش متخصصین داخلی و با همکاری "شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن" وابسته به ذوب آهن اصفهان در مدت زمان ۴۰ روز و انجام حدود ۷۰۰۰ نفر ساعت کار با موفقیت به ثمر نشست.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، پروژه بازسازی کوره احیاء شرکت "صبا فولاد خلیج فارس" با تلاش متخصصین داخلی و با همکاری "شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن" وابسته به ذوب آهن اصفهان در مدت زمان 40 روز و انجام حدود 7000 نفر ساعت کار با موفقیت به ثمر نشست.

مدیرعامل شرکت صبا فولاد خلیج فارس در این باره به معدن‌نیوز گفت: شکسته شدن مخروطی پائینی  Flow Aid Insert از محل جوش، افتادن بر روی کلوخه شکن میانی و پرشدن آن از آهن اسفنجی، شکسته شدن تعدادی از دیسک های کلوخه شکن بالایی و شکسته شدن تعدادی از دیسک های کلوخه شکن میانی از مشکلات حاصل از خرابی این قطعه بود.

مرتضی یزدخواستی علت این اتفاق را به دلیل طول عمر قطعه خواند و افزود: با توجه به کاهش راندمان تولید، مطلع شدیم باید مشکلی در داخل کوره وجود داشته باشد. اما به دلیل درجه حرارت بالا در کوره، امکان ورود به داخل کوره وجود نداشت که بر همین اساس تصمیم به تخلیه کوره گرفته شد و این اقدام در حدود 12 روز زمان برد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با همکاری پیمانکاران و متخصصین داخلی (شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن) موفق شدیم بدون هیچ گونه تلفات انسانی قطعه را بازسازی کنیم. 

یزدخواستی بر فعال سازی واحد بومی ‌سازی این شرکت در سال 99 تاکید کرد و گفت: صبا فولاد خلیج فارس پیشتر در زمینه بومی‌سازی با شرکت‌های داخلی همکاری داشته اما با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید است در نظر داریم واحد بومی‌سازی شرکت را فعال کنیم.

اتمام موفقیت آمیز بازسازی کوره شرکت صبا فولاد خلیج فارس توسط متخصصان پویش ساخت ذوب آهن 

مدیرعامل شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن در گفت و گو با معدن نیوز درباره پروژه بازسازی کوره گفت: با دستور مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با توجه به مشکل ایجاد شده در کوره احیاء شرکت صبا فولاد خلیج فارس، یک تیم توانمند از شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن شامل جوشکار، برشکار، مونتاژکار، پرسنل فنی و … به این شرکت اعزام شدند.

امیر ایرانپور عنوان کرد: بازسازی کوره شرکت صبا فولاد خلیج فارس از جمله دیگر پروژه‌های برون سازمانی شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن به شمار می‌رود، که با توجه به شرایط ویژه و سختی کار فراوان با تجربه و تخصص تیم توانمند این شرکت و کارشناسان خبره مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت بر نگهداری تعمیرات ذوب آهن با موفقیت به اتمام رسید.

کار بازسازی کوره صبا فولاد خلیج فارس 40 روزه به اتمام رسید

مدیر کارخانه صبا فولاد خلیج فارس نیز در این باره به معدن نیوز گفت: 8 آذر ماه 98 مشکلات دمایی و پروسس کوره و عدم خروجی مواد از کوره منجر به توقف واحد شد که پس از بررسی و کنترل کوره مشخص شد که مخروطی داخل کوره که کار تقسیم مواد در داخل کوره را بر عهده دارد از محل خود جدا شده و به پایین کوره سقوط کرده بود. 

بابک براتی افزود: این موضوع منجر به مسدود شدن خروجی کوره شد. جهت بازسازی قطعه پس از پیگیری‌های لازم با توجه به تخصص و تجربه شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن، این شرکت انتخاب شد و در مدت زمان 40 روز و انجام حدود 7000 نفرساعت کار بازسازی کوره با موفقیت انجام شد. 

به گفته وی طی این مدت نفرات تعمیراتی شرکت صبا فولاد خلیج فارس بیش از 1860 مورد فعالیت را طی مدت 100 روز انجام دادند و واحد در تاریخ 14 اسفند ماه سال گذشته به بهره برداری رسید. 

براتی در پایان عنوان کرد: جای دارد از زحمات متخصصین شرکت پویش ساخت ذوب آهن تشکر کنم که پشتیبان تخصصی خوبی برای شرکت صبا فولاد خلیج فارس هستند و می‌توانیم در آینده همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد