سنگ آهن و ذغال سنگ

یادداشت عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و معاون بازرگانی سنگ آهن گهر زمین به مناسبت آغاز هفته معدن

یادداشت عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و معاون بازرگانی سنگ آهن گهر زمین به مناسبت آغاز هفته معدن
پایگاه خبری معدن نیوز - محسن مصطفی پور عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و معاون بازرگانی سنگ آهن گهر زمین در یادداشتی به مناسبت آغاز هفته معدن، آغاز آنرا به همه فعالان معدنی به ‌ویژه کارگران زحمتکش، شریف و نجیب معادن تبریک گفت. متن این یادداشت را در ذیل خواهید خواند:
  بزرگنمايي:

محسن مصطفی پور عضو هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و معاون بازرگانی سنگ آهن گهر زمین در یادداشتی به مناسبت آغاز هفته معدن، آغاز آنرا به همه فعالان معدنی به ‌ویژه کارگران زحمتکش، شریف و نجیب معادن تبریک گفت. متن این یادداشت را در ذیل خواهید خواند:

 فرا رسیدن اول خرداد آغاز هفته معدن را به همه فعالان معدنی به ‌ویژه کارگران زحمتکش، شریف و نجیب معادن تبریک عرض می نمایم. 

جایگاه معادن در اقتصاد جهانی به مشارکت در افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی محدود نمی‌شود، بلکه از سهم معناداری نیز در ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش فقر در کشورها داراست. 

معادن می‌توانند یکی از ابزارهای اساسی برای تحقق آینده‌ای روشن در همه جوامع و از جمله ایران اسلامی باشند که سبب ایجاد اشتغال پایدار ، توسعه متوازن و به کارگیری افراد بومی می‌شود. 

بی تردید بخش معدن همواره می‌تواند جلوتر از بخش صنعت حرکت کند و به یقین همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در شرایط تحریم، جایگزینی مطمئن برای درآمدهای ارزی و نفتی باشد. 

ناقص بودن چرخه تولید، نبود یا کمبود زیرساخت‌های لازم، سهم ناچیز معادن در تولید ناخالص داخلی، بهره‌گیری از فناوری قدیمی از مرحله اکتشاف تا فرآوری محصولات معدنی، از جمله چالش‌های اصلی این حوزه در کشور به‌شمار می‌رود که بر این اساس انتظار می‌رود دولت محترم و خدمتگذار در تداوم سیاست‌ها و برنامه‌های مثبت اخیر، توجه و حساسیت بیشتری نسبت به حوزه معدن نشان دهد و برنامه افزایش میزان بهره‌برداری از ذخایر معدنی کشور را که اکنون در سطح اندکی قرار دارد با جدیت دنبال نموده تا به فضل خداوند در آینده‌ای نه‌چندان دور، اقتصاد معدنی بیش از اقتصاد نفتی در پیشبرد توسعه کشور راهگشا باشد.

در پایان آنچه اهمیت دارد این است که میدان‌داران خود باید چنان پُر ز گوهرهای انسانی و چشنده‌ی طعمِ انسانیت و بزرگی باشند که بتوانند حسّ زندگی را میانِ همنوعان خویش جاری کنند وگرنه آموختن و جاری کردنِ چند اصل و مهارتِ آکادمیک را بسیار دانند و در نهایتْ تاج و تخت و میز را بی‌حاصل وا گذارند و از خود نشانی نگذارند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد