بورس

زیان ۱۱۱ هزار میلیارد تومانی سهامداران گروه معدن و صنایع معدنی در هفته ای که گذشت

زیان ۱۱۱ هزار میلیارد تومانی سهامداران گروه معدن و صنایع معدنی در هفته ای که گذشت
پایگاه خبری معدن نیوز - کامودیتی گزارش داد، ارزش بازار ۸۵ شرکت معدن و صنایع معدنی در بورس تهران هفته گذشته با افت ۱۱۱ هزار میلیارد تومانی یا ۱۰.۵ درصدی مواجه و به ۹۵۴ هزار میلیارد تومان رسید.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کامودیتی گزارش داد، ارزش بازار 85 شرکت معدن و صنایع معدنی در بورس تهران هفته گذشته با افت 111 هزار میلیارد تومانی یا 10.5 درصدی مواجه و به 954 هزار میلیارد تومان رسید.

فولاد مبارکه با 19.7 درصد افت به همراه چادرملو با 18.8 درصد و ملی مس با 12.7 درصد و گل گهر با 12.1 درصد بیشترین اثر را در سقوط هفته گذشته داشتند.

بیشترین افزایش ارزش نیز مربوط به معدنی دماوند با نماد کدما با 25.8 درصد رشد و نسوز پارس با نماد کفپارس با 24.6 درصد رشد بوده است.

سهام شرکت های معدن و صنایع معدنی عموما به نوسانات دلار در بازار حساس بوده و تقویت آن، محرک ارزش سهام و سودآوری این شرکت ها است. در هفته ای که گذشت شاهد رشد 900 تومانی معادل 6 درصدی دلار بودیم و نرخ اسکناس سنا به 17200 و حواله سنا به 15300 صعود داشت، لکن رشد، قدرت مقاومت در مقابل تخلیه حباب بازار ناشی از ورود سرمایه جدید در 2 ماه اخیر را نداشت و نهایتا بازار نزولی بود.

با تقویت سودآوری شرکت های معدن و صنایع معدنی ناشی از تثبیت دلار در سطح بالاتر و رشد صادرات این گروه، انتظار بازگشت سرمایه گذاران و توقف روند نزولی بازار طی 2 هفته آتی وجود دارد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد