سنگ آهن و ذغال سنگ

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن مطرح کرد:

تاثیر تصمیمات اخیر کنگره خلق چین بر بازار سنگ آهن

تاثیر تصمیمات اخیر کنگره خلق چین بر بازار سنگ آهن
پایگاه خبری معدن نیوز - بانک سرمایه گذاری مانند Jefferies LLC انتظار دارد که قیمت سنگ آهن به سقف ۹۶ دلار برسد و از دیدگان این بانک افزایش بیشتر از این میزان غیر محتمل و بعید است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، بانک سرمایه گذاری مانند Jefferies LLC انتظار دارد که قیمت سنگ آهن به سقف 96 دلار برسد و از دیدگان این بانک افزایش بیشتر از این میزان غیر محتمل و بعید است. 

بهای سنگ آهن پس از یک اصلاح جزئی با توجه به تمایل خرید برای عیارهای متوسط، شاهد یک جهش و بازگشت بود.

با این حال برخی تجار برآورد کرده اند که به کف پرمیوم عیار متوسط رسیده ایم و انتظار صعود پرمیوم عیار متوسط با توجه به محدودیت های موجود در عرضه وجود دارد.

علاوه براین، تسهیل بازرسی های بندری برای سنگ آهن وارداتی مانند سنگ آهن استرالیا نیز به محبوبیت های خرید سنگ آهن متوسط عیار و کم عیار کمک کرده است.

این اقدام از سوی معدنکاران بزرگی همچون FMG و BHP مورد استقبال واقع شده است چراکه این مسئله یک تا دو روز زمان بررسی مشخصات کیفی محموله ها را تسریع می کند.

از سوی دیگر، محدودیت عرضه سنگ آهن فاین مخلوط برزیل (Brazilian Blend) باعث شده برخی خریداران خواستار محموله های با آلومینای کم و ارزان تر از معدنداران کوچک تر برزیلی یا محموله های فاین موریتانی Mauritanian باشند.

نتیجه نشست اخیر کنگره خلق چین بر بازار سنگ آهن با کاهش روز گذشته قیمت خود را نشان داد. این کاهش به گونه ای بود که بهای هر تن سنگ آهن 62 درصد براساس اعلام پلتس با 1.1 دلار افت به 96 دلار و 85 سنت و قیمت عیار 65 درصد براساس اعلام متال بولتن با 70 سنت افت 113 دلار و 10 سنت شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد