اقتصاد و صنعت

چین اوراق قرضه ویژه خزانه منتشر می کند/ خبری از بسته حمایتی زیرساختی از سوی چینی ها نیست

چین اوراق قرضه ویژه خزانه منتشر می کند/ خبری از بسته حمایتی زیرساختی از سوی چینی ها نیست
پایگاه خبری معدن نیوز - هیچ هدف گذاری برای تولید ناخالص داخلی سالانه (GDP) توسط سیاستگذاران پکن، در طول دو جلسه، تبیین و اعلام نشد و این نخستین بار در تاریخ چین است که به دلیل عدم قطعیت اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا چنین اتفاقی رخ می دهد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، هیچ هدف گذاری برای تولید ناخالص داخلی سالانه (GDP) توسط سیاستگذاران پکن، در طول دو جلسه، تبیین و اعلام نشد و این نخستین بار در تاریخ چین است که به دلیل عدم قطعیت اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا چنین اتفاقی رخ می دهد.

با این حال، این کشور بودجه نظامی خود را برای سال 2020 به 1.27 تریلیون یوان افزایش داد که نسبت به سال قبل 6.6 درصد رشد را نشان می دهد. به علاوه، دولت چین یک تریلیون یوان اوراق قرضه به عنوان "اوراق قرضه ویژه خزانه" برای سال 2020 با هدف احیا اقتصاد آسیب دیده از کروناویروس منتشر خواهد کرد که برای نخستین بار از سال 2007 تاکنون می باشد. 

در این جلسه هیچ اشاره ای به پکیج و بسته زیرساختی نشده درحالی که برخی منابع و فعالان بازار انتظار داشتند که چین بهبود «وی V شکل» را تجربه کند زیرا فعالیت های صنعتی این کشور بسیار سریعتر از پیش بینی ها و انتظارات به حالت عادی خود بازگشته است.

گفتنی است، در اقتصاد، بهبود V شکل به صورت گسترده‌ای با کاهش شدید تولید، اشتغال یا هر معیار سنجشی که سلامت اقتصادی را اندازه‌گیری می‌کند، و به دنبال آن بازیابی سریع و پایدار را به دنبال دارد تعریف می‌شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد