سایر عناصر و مواد

تولید یک‌پنجم کرومیت کشور در ۷ معدن استان سمنان

تولید یک‌پنجم کرومیت کشور در ۷ معدن استان سمنان
پایگاه خبری معدن نیوز- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید ۲۰درصد کرومیت کشور در این استان خبر داد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از تولید 20درصد کرومیت کشور در این استان خبر داد.

محمد فروهر سوم خردادماه در نشستی در خصوص معادن استان از تولید یک‌پنجم کرومیت کشور در معادن استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: در استان سمنان هفت معدن کرومیت فعالیت می‌کند که سالانه 20هزار تن ظرفیت استخراج اسمی این معادن است.

وی تصریح کرد: تنوع مواد معدنی در باند جنوبی و شرقی استان بسیار بالا است و 84 معدن فلزی در این مناطق در حال فعالیت هستند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار کرد: آهن، مس، طلا، سرب و روی، منگنز و کرومیت از مهمترین مواد معدنی موجود در استان هستند.فروهر به وضعیت فعالیت این واحدهای معدنی مهم در استان پرداخت و ادامه داد: از مجموع 84معدن فلزی استان ، 39معدن بطور کامل فعال و 45 معدن نیز در حال تجهیز هستند.

وی با اشاره به وجود ذخایر غنی و متنوع معدنی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه منابع معدنی جز سرمایه‌های ملی است نقش اساسی این منابع در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان بدیهی است و از همین رو حمایت از این بخش با قوت ادامه می‌یابد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از این استان به عنوان یک استان معدنی مهم نام برد و افزود: در حال حاضر با صدور 626 فقره پروانه بهره‌برداری برای حدود42 نوع ماده معدنی ، ظرفیت استخراج سالیانه معادن در استان سمنان بالغ بر 23 میلیون تن است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد