سنگ آهن و ذغال سنگ

احتمال کاهش دوباره قیمت سنگ آهن درصورت بازگشت شرایط عادی به بخش معدن برزیل

احتمال کاهش دوباره قیمت سنگ آهن درصورت بازگشت شرایط عادی به بخش معدن برزیل
پایگاه خبری معدن نیوز - اختلالات ناشی از شیوع ویروس کرونا در بخش معدن برزیل بزودی به حالت اول باز می گردد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رئیس انجمن صنعتی برزیل؛ آقای Ibram به رویترز گفت: احتمالا بخش معدن برزیل اولین بخشی خواهد بود که نسبت به شوک اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا با توجه به ظرفیت های عظیم سنگ آهن آن و تقاضای رو به رشد و فزاینده چین واکنش نشان داده و به حالت اول بازخواهد گشت.

با این وجود Flávio Penido می گوید اگر دولت نتواند شیوع این ویروس را کنترل نموده و مهار نماید این مسئله می تواند تاثیر منفی بر تولید برزیل بگذارد.

وی گفت: بخش معدن قطعا با توجه به ظرفیت ایجاد شده و همچنین ظرفیت بهبود کوتاه مدت آن، نخستین بخشی است که برای بهبود اقتصاد برزیل، از خود واکنش مثبت نشان داده و به آن پاسخ می دهد.  

چین موجودی پایینی به لحاظ فولاد و سنگ آهن عیار بالای برزیل دارد و فعالیت دوباره آن (برزیل) بر قیمت ها تاثیرگذار خواهد بود.

وی معتقد است: هدف رئیس انجمن معادن برزیل (Ibram) رسیدن به ظرفیت تولید سالانه حدود 450 میلیون تن سنگ آهن در سال های آتی درمقایسه با ظرفیت فعلی 410 میلیون تن است. 130 عضو این انجمن شامل بزرگان بازار از جمله واله، آنگلوامریکن، CSN و Gerdau می باشند.

مدیر ارشد اجرایی واله Luciano در مصاحبه اخیر خود گفت: فعالیت های صنعتی چین به سطوح عادی بازگشته و اقتصاد آن رو به بهبود است.

کاهش آثار سو کرونا ویروس بر بخش معدن برزیل می تواند باعث کاهش قیمت سنگ آهن گردد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد