بورس کالا

بورس آتی شانگهای با هدف تقویت نقدینگی بازارگردانان را به خدمت می گیرد

بورس آتی شانگهای با هدف تقویت نقدینگی بازارگردانان را به خدمت می گیرد
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد: بورس آتی شانگهای خواستار به خدمت گرفتن فعالان بازار برای ۵ محصول لیست شده آتی از جمله گل سر سبد آنها یعنی میلگردهای فولادی و نورد گرم است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد: بورس آتی شانگهای خواستار به خدمت گرفتن فعالان بازار برای 5 محصول لیست شده آتی از جمله گل سر سبد آنها یعنی میلگردهای فولادی و نورد گرم است.

هر ساله غالبا سه قرارداد مبادله در بورس انجام می شود در حالی که سایر قراردادها به این اندازه نمی باشند. بازار سرمایه چین امیدوار است که تمهیدات در نظر گرفته شده به تقویت نقدینگی در قراردادهای نه چندان فعال کمک کند و قیمت ها به خوبی نمایانگر و منعکس کننده اصول بازار با حجم تجارت کافی باشد.

یک بازارساز در واقع یک بازیگر بازار یا موسسه واجد شرایط است که می تواند به طور منظم و مداوم با قیمتی عمومی خرید و فروش داشته باشد.

بورس آتی شانگهای در اوایل هفته قبل طی بیانیه ای اظهار داشت: دارایی خالص متقاضیان نباید کمتر از 50 میلیون یوان معادل 7.04 میلیون دلار باشد و تخلف بزرگ مقرراتی در سه سال اخیر نیز نباید داشته باشند.

بیشترین معاملات میلگرد و قراردادهای نورد گرم به طور معمول تاریخ تحویلی معادل ژانویه، می و اکتبر داشتند. حجم کل معاملات فعال ترین قرارداد میلگرد در مارس 2019 و به میزان 4.62 میلیون مورد بود اما روز سه شنبه حجم معاملات به رقم دو سال گذشته و عدد 1.74 میلیون کاهش یافت درحالی که حجم معاملات نورد گرم 258 هزار و 269 مورد بود.

آقای Zhuo Guiqiu یکی از تحلیلگران Jinrui Futures معتقد است بازارسازان و بازارگردانان می توانند تاحدودی به نقدینگی کمک نمایند اما در این مسیر به مشارکت شرکت ها و تجار نیز نیاز است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد