معدن

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران مطرح کرد:

گام به گام تا تحقق جهش تولید

گام به گام تا تحقق جهش تولید
پایگاه خبری معدن نیوز - امید فلاح؛ مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: افزایش کارایی ماشین‌آلات، بهبود و افزایش بهره وری و بهبود کیفیت کارکنان با تشویق به افزایش تولید به منظور تحقق جهش تولید، از اقدامات مهم مجتمع سرب و روی انگوران در سال جاری است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز - امید فلاح؛ مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: افزایش کارایی ماشین‌آلات، بهبود و افزایش بهره وری و بهبود کیفیت کارکنان با تشویق به افزایش تولید به منظور تحقق جهش تولید، از اقدامات مهم مجتمع سرب و روی انگوران در سال جاری است.

وی در ادامه افزود: عملیات اکتشاف در منطقه انگوران به منظور افزایش عمر معدن صورت خواهد گرفت که این موضوع موجب امنیت تولید در بخش صنایع تولید شمش سرب و روی در استان زنجان و کشور می‌شود.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران اظهار داشت: در سال 98 مجتمع در بخش روباز کاملا اهداف برنامه را در بخش تولید ماده معدنی و استخراج باطله محقق کرده است به طوری که در سال گذشته در مجموع 6 میلیون و 858 هزار و 756 مترمکعب استخراج انجام شده که طبق برنامه باید 5 میلیون و 882 هزار و 800 مترمکعب استخراج صورت می گرفت.
فلاح تصریح کرد: در مجموع نزدیک به یک میلیون مترمکعب افزایش استخراج در معدن انگوران صورت گرفته که در بخش ماده معدنی از 750 هزار تن برنامه به 873 هزار تن و در بخش باطله از 5 میلیون و 600 هزار مترمکعب به 6میلیون و 547 هزار مترمکعب باطله برداری رسید که این امر نشان می دهد رونق تولید در سال 98 در بخش روباز کاملا محقق شده است.
وی اظهار داشت: مجتمع سرب و روی انگوران برای سال جاری نیز در نظر دارد طبق برنامه حدود 800 هزار تن ماده معدنی و 5 میلیون و 200 هزار مترمکعب باطله در بخش روباز و حدود 105 هزار تن ماده معدنی در بخش زیرزمینی تولید کند.
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خاطر نشان کرد: در بخش نوآوری پیش بینی می شود با استفاده از تکنولوژی های روز بخشی از ماده معدنی انباشتگاه هایی که دارای عیار پایینی هستند را جدا سازی کنند و تولید ماده معدنی افزایش یابد. همچنین برنامه ریزی شده تا با استفاده از ماشین‌آلات بومی شده که ساخت متخصصان ایرانی بوده و از طریق پیمانکاران تامین می شود، ظرفیت خردایش اولیه مواد معدنی در خود مجتمع افزایش یابد.
فلاح در ادامه افزود: در بخش توسعه نیز این مجتمع علاوه بر انجام عملیات اکتشاف تکمیلی در منطقه، فراخوان پروژه ساخت و احداث کارخانه ای برای تبدیل مواد سولفوره به اکسیده با به‌کارگیری و استفاده از توانمندی بخش خصوصی توانمند و همچنین استفاده از توان متخصصان داخلی به منظور بومی سازی ماشین آلات در دستورکار قرار داده است، همچنین با اکتشاف ذخیره 370 هزار تنی ماده معدنی در سال 96 در بخش شمالی پیت انگوران، استخراج از سال 97 کلید خورد و در سال جاری عمده باطله برداری آن به پایان خواهد رسید و ماده معدنی آن آماده استخراج در سال 1400 خواهد شد، بنابراین با برداشت باطله اهداف طرح توسعه در این بخش طی امسال محقق خواهد شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد