سنگ آهن و ذغال سنگ

تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی سنگ آهن و فولاد مطرح کرد:

جهش ناگهانی بهای سنگ آهن به دلیل جذابیت خرید بالا

جهش ناگهانی بهای سنگ آهن به دلیل جذابیت خرید بالا
پایگاه خبری معدن نیوز - کیوان جعفری طهرانی در کانال تلگرامی خود نوشت: بهای سنگ آهن به دلیل جذابیت خرید بالا به طور ناگهانی افزایش یافت.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، کیوان جعفری طهرانی در کانال تلگرامی خود نوشت: بهای سنگ آهن به دلیل جذابیت خرید بالا به طور ناگهانی افزایش یافت.

وی اظهار داشت: افزایش تولید فولاد و موجودی کم بنادر باعث افزایش قیمت هیجانی سنگ آهن شد. افزایش سرعت فعالیت های ساختمانی و ساخت و ساز در چین نیز یکی از دلایل اصلی این افزایش در طول 3 روز گذشته است.

 جعفری طهرانی اظهار داشت: به طور معمول میزان فروش فولاد و تولید چدن در ماه می هر سال به اوج خود می رسد و در سال جاری نیز شرایط این چنین است، با این تفاوت اصلی که فولادسازان چینی با افزایش تولید در صدد جبران زمان از دست رفته به علت توقف تولید در زمان شیوع ویروس کرونا هستند.

این تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن گفت: شواهد نشان می دهد که می بایستی منتظر  کاهش تقاضای فولاد در ماه ژوئن با توجه به عرضه مازاد در طول ماه جاری که در روزهای پایانی آن هستیم، باشیم.

 گفتنی است، امروز بهای هر تن سنگ آهن 62 درصد براساس اعلام پلتس با 4.5 دلار رشد 100 دلار و 90 سنت و هر تن سنگ آهن 65 درصد براساس اعلام متال بولتن با 3.3 دلار رشد 115 دلار و 30 سنت شده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد