فولاد و آهن

از سر گیری تولید در واحد بوسنی آرسلورمیتال پس از توقف ۱۰ روزه

از سر گیری تولید در واحد بوسنی آرسلورمیتال پس از توقف ۱۰ روزه
پایگاه خبری معدن نیوز -سخنگوی آرسلورمیتال به رویترز گفت: از روز پنج شنبه و پس از توقف ۱۰ روزه به دلیل کاهش تقاضای ناشی از بحران کروناویروس، تولید در کارخانه فولاد بوسنی را از سر گرفته است.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، سخنگوی آرسلورمیتال به رویترز گفت: از روز پنج شنبه و پس از توقف 10 روزه به دلیل کاهش تقاضای ناشی از بحران کروناویروس، تولید در کارخانه فولاد بوسنی را از سر گرفته است.

مصرف کنندگن نهایی فولاد ازجمله خودروسازان، در ماه مارس و هنگامی که بوسنی در پاسخ به بحران کروناویروس محدودیت های منع آمدوشد را اعمال کرد کار خود را تعطیل نمودند. این بیماری 2462 نفر را در این کشور مبتلا کرد و منجر به فوت 153 نفر شد.

کارخانه آرسلورمیتال در شهر مرکزی Zenica واقع شده و از ابتدای شیوع بیماری و مدیریت آن، اقدامات لازم را در جهت کاهش هزینه ها و تهیه ملزومات بهداشتی و حفاظتی در پیش گرفت.

مدیر منابع انسانی آرسلورمیتال Dijana Bozic-Srdanovic به رویترز گفت: این شرکت به ظرفیت کامل بازگشته و کار را با تمام ظرفیت آغاز کرده است. این کارخانه پیش از این گفته بود که برای پست های مدیریتی کاهش 10 تا 20 درصدی حقوق و و دستمزد و برای نیروهای کارگری کاهش 25 درصدی را پیشنهاد داده است، اما بعدا این پیشنهاد رد شد.

سخنگوی این شرکت Predrag Sorga  گفت: فعالیت معادن سنگ آهن Omarska در شمال غربی بوسنی به دلیل بحران کرونا همچنان تعطیل است. این شرکت حدود 1400 کارگر در Zenica و 800 کارگر در Omarska دارد. 

بزرگترین فولادساز جهان در جولای سال گذشته اعلام کرد قصد دارد تولید و کار را در Omarska کاهش دهد اما این برنامه را در نهایت به تعویق انداخت.

صنعت فلزات بوسنی که حدود یک سوم صادرات را به خود اختصاص داده در دوره ژانویه تا آوریل با کاهش 18.3 درصدی صادرات مواجه بود که دلیل اصلی این کاهش افت شدید تقاضا از سوی بازارهای اتحادیه اروپا به دلیل کرونا ویروس بوده است.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد