فولاد و آهن

کارگران معترض درب های کارخانه تاتااستیل در هلند را مسدود کردند/ نمایندگان انجمن های کارگری؛ اعتراضات تشدید می شود

کارگران معترض درب های کارخانه تاتااستیل در هلند را مسدود کردند/ نمایندگان انجمن های کارگری؛ اعتراضات تشدید می شود
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد؛ در روز ۲۶ می گروهی ۱۰۰ نفره از کارگران اعتصابی درب های اصلی کارخانه IJmuiden تاتااستیل در هلند را مسدود کردند. نمایندگان کارگری اعلام کردند که این یک اقدام خود جوش بوده و مقدمه ای برای اقدامات اساسی دیگر در هفته های آتی خواهد بود.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد؛ در روز 26 می گروهی 100 نفره از کارگران معترض درب های اصلی کارخانه IJmuiden تاتااستیل در هلند را مسدود کردند. نمایندگان کارگری اعلام کردند که این یک اقدام خود جوش بوده و مقدمه ای برای اقدامات اساسی دیگر در هفته های آتی خواهد بود.

کارگران در این شرکت تابعه هلندی از رفتن مدیر ارشد اجرائیشان؛ Theo Henrar اعتراض داشتند چراکه وی به عنوان یکی از مدافعان اصلی در برابر برنامه های تاتا استیل برای کاهش هزار فرصت شغلی در هلند محسوب می شد.

سخنگوی انجمن کارگری این شرکت آقای Frits van Wieringen گفت: اعتصاب برنامه ریزی نشده روز سه شنبه بر تولید تاثیری نداشته اما این شورا انتظار دارد تا در کوتاه مدت یک اقدام اساسی توسط کارفرما انجام گیرد. وی گفت: کارگران بسیار عصبانی هستند و این وضعیت به طور حتم بالا گرفته و تشدید می شود.

شورای مرکزی کار شرکت تاتا استیل هلند (CWC) گفته است که می ترسد تاتااستیل اروپا کاهش فعالیت ها در واحد Dutch را به منظور جبران کسب و کار زیان ده واحد انگلیس، هدف گذاری کرده باشد. مقامات رسمی شرکت هلندی اظهار نظری در این باره نکردند.

اتحادیه کارگری FNV می گوید در 4 ژوئن گردهمایی عظیمی انجام خواهد شد که در آن کارکنان هلندی (Dutch) تاتا استیل نسبت به برگزاری اعتصابات و اقدامات بعدی احتمالی تصمیم گیری خواهند نمود.

سخنگوی FNV گفت: کارگران در حال آماده شدن برای یک مبارزه عظیم هستند و آنها تضامینی برای امنیت شغلی و پایان برنامه ادغام و یکپارچه سازی فعالیت واحدهای هلند و انگلیس می خواهند.

گفتنی است، تاتااستیل اروپا 21500 کارمند دارد که شامل 9 هزار نفر در IJmuiden در هلند بوده و 8500 نفر نیز در انگلیس فعال هستند.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد