سنگ آهن و ذغال سنگ

انجمن آهن و فولاد چین خواستار افزایش تولید سنگ آهن داخلی و توسعه سرمایه گذاری در اکتشافات خارج از مرزهای این کشور شد

انجمن آهن و فولاد چین خواستار افزایش تولید سنگ آهن داخلی و توسعه سرمایه گذاری در اکتشافات خارج از مرزهای این کشور شد
پایگاه خبری معدن نیوز - رویترز گزارش داد؛ انجمن آهن و فولاد چین به عنوان متولی فولادسازان چینی خواستار افزایش تولید سنگ آهن داخلی و همچنین افزایش سرمایه گذاری در اکتشافات خارج از مرزهای این کشور برای تضمین تامین پایدار سنگ آهن شد.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، رویترز گزارش داد؛ انجمن آهن و فولاد چین به عنوان متولی فولادسازان چینی خواستار افزایش تولید سنگ آهن داخلی و همچنین افزایش سرمایه گذاری در اکتشافات خارج از مرزهای این کشور برای تضمین تامین پایدار سنگ آهن شد.

رئیس انجمن آهن و فولاد چین (CISA) آقای He Wenbo در کنفرانس سیاسی مشورتی خلق چین (CPPCC) که همزمان با کنگره خلق چین (به عنوان جلسات دو قلو نامیده می شوند) که در هفته گذشته در پکن برگزار شدند، توصیه کرد که چین باید یک "هدف استراتژیک ملی" برای حفظ تولید داخلی سنگ آهن تعیین نماید تا بیش از 20 درصد کل تقاضا از منابع داخلی تامین گردد.

براساس اعلام این اندیشکده دولتی (مشاور سیاسی دولت) چین بزرگترین مصرف کننده سنگ آهن جهان است که تقاضایش برای سنگ آهن در سال 2020 به یک میلیارد و 225 میلیون تن خواهد رسید. اما این کشور اتکا زیادی به واردات دارد و بالغ بر یک میلیارد تن از سنگ آهن مورد نیاز خود را در سال 2019 از طریق دریا و واردات تامین نمود.

رئیس انجمن آهن و فولاد چین یک نماینده در CPPCC امسال بود و پیشنهاد داد که درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده واردات سنگ آهن به یک صندوق یا حساب حمایت از توسعه سنگ آهن ملی جهت تقویت سرمایه گذاری در معادن داخلی واریز و منتقل گردد. این درآمدهای مالیاتی به طور سالانه حدود 90 میلیارد یوان معادل 12.61 میلیارد دلار برآورد می گردد.

این مقام مسئول پیشنهاد داد فولادسازانی که در معادن جدید سرمایه گذاری می کنند یا تولید خود را در ذخایر موجود بسط و توسعه می دهند از پرداخت مالیات بر درآمد معاف می گردند.

وی معتقد است باید سرمایه گذاری مشترک و همکاری با معدنکاران فعال را ارتقا داد و در عین حال بر ذخایر توسعه نیافته در آفریقای جنوبی و کانادا متمرکز شد.

رئیس CISA همچنین خواستار افزایش جمع آوری و بهره گیری از قراضه فولادی به عنوان جایگزین دوستدار و سازگار با محیط زیست بجای سنگ آهن در فرآیند تولید فولاد شد.

وی گفت: احزاب مربوطه در حال کار بر روی یک استاندارد ملی برای قراضه فولادی هستند تا این ماده به عنوان یک منبع تولید در فولادسازی مورد استفاده قرار گیرد و سایر مواد باطله وارد نگردند.

رئیس «گروه آهن و فولاد هونان ولین» آقای Cao Zhiqiang و یک نماینده حاضر در گنکره ملی خلق چین (NPC) نیز پیشنهاد گسترش کانال های تامین مالی به عنوان صندوق های ویژه جهت اکتشاف ذخایر خارج از مرزهای این کشور را ارائه نمود.

رسانه های دولتی چین گزارش دادند که چین باید برای شرکت هایی که در خارج از مرزها سرمایه گذاری می کند سیاست های مالیاتی مطلوبی را پیشنهاد نماید و از طریق عدم پرداخت مالیات های مضاعف به آنان کمک کند.

براساس بیانیه یکی از شرکت ها در روز دوشنبه مورخ 25 می، یکی دیگر از نمایندگان کنگره خلق چین، یعنی رئیس «گروه آن استیل» آقای Tan Chengxu پیشنهاد تدوین استراتژی امنیتی ذخایر سنگ آهن را ارائه نمود و خواستار حمایت های بیشتری از اکتشافات سنگ آهن داخلی شد.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد